ایران در حال گذار از سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ روابط بین‌الملل است

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری ضمن تأکید بر تعمیق روابط با همسایگان گفت: ایران اکنون در حال گذار از سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ روابط بین‌الملل است.

به گزارش تحریریه،  به نقل از ماهنامه ایران پترولیوم، علی‌اکبر ولایتی به باز شدن مسیر تازه همکاری‌های بین‌المللی با دیپلماسی فعال انرژی اشاره و اظهار کرد: تحولات اخیر در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای و تلاش کشور برای لغو تحریم‌ها و اقبال بعضی از کشورها برای ایجاد ارتباط به‌ویژه در حوزه اقتصادی و از جمله انرژی و خرید نفت، می‌تواند ضمن تقویت دیپلماسی فعال انرژی، زمینه‌های جدیدی را در توسعه و تعمیق روابط دو و چندجانبه فراهم و چشم‌انداز مناسب‌تری را در این باره برای ایران ترسیم کند.

وی با اشاره به همکاری کشورهای تحریم‌شده برای استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های مشترک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در حال گذار از  سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ روابط بین‌الملل است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تأکید کرد: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران برخی محدودیت‌ها همچون مقدار فروش نفت، دسترسی به سیستم‌های مالی بین‌المللی، محدودیت‌ در مسیر نقل و انتقال منابع مالی و... را به‌دنبال داشته، اما روابط به‌ویژه با کشورهایی که با چنین محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند می‌تواند توسعه و تعمیق یابد کما اینکه ایران خود را محدود نکرده است.

ولایتی افزود: ایران در مجموع با ۱۵ کشور دارای مرزهای خاکی و آبی است که فرصت‌ها و زمینه‌های ارزشمندی را برای کشور به‌دنبال داشته که می‌تواند روزبه‌روز توسعه یابد و از این رو سیاست تعمیق روابط با همسایگان در بازگشایی زمینه‌های جدید بسیار مؤثر است.

وی در ادامه به رابطه ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: رابطه ایران و روسیه رابطه راهبردی عمیقی است که می‌تواند بسیار توسعه یابد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه منافع و برخی دیدگاه‌های مشترک به‌ویژه در حوزه منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت بوده و تاکنون در بخش‌های مختلف عملیاتی و اجرایی شده است، اظهار کرد: مقام‌های عالی دو کشور، بارها علاقه‌مندی خود را برای توسعه روابط اعلام کرده‌اند که می‌تواند به‌طور ویژه در حوزه انرژی ظهور و بروز یابد.

منبع: شانا

پایان/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 18530

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 0
      مردم ایران نه شما مسئولین که آقازاده هاشون توی ترکیه برج سازی می کند. و ترکیه حیاط خلوت خانواده هاشون است