با مصوبه شفافیت مجلس شرایط برای شفافیت امور بانکی و هلدینگهای اقتصادی فراهم می شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مسائل مختلف اعم از امور مالی، بانکی، اداری، نحوه استخدام‌ها، عملکرد شرکت‌های بورسی، هلدینگ‌های اقتصادی و... در سه قوه در پی تصویب "طرح شفافیت قوای سه گانه" شفاف خواهند شد.

به گزارش تحریریه، علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات "طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها" در صحن علنی مجلس، گفت: شفافیت مانع فساد اقتصادی شده و به افزایش کارآمدی دستگاه ها منجر می شود و سبب خواهد شد مردم در جریان امور قرار گرفته و تصمیمات کشور در مسیر سالم‌تری طی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل مختلف اعم از امور مالی، بانکی، اداری، نحوه استخدام‌ها، عملکرد شرکت‌های بورسی، هلدینگ‌های اقتصادی و... در سه قوه در پی تصویب این طرح شفاف خواهند شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح فوق مشمولیت و گستردگی بسیاری دارد، اظهار کرد: شامل آزمون‌ها و قراردادهای اقتصادی نیز می‌شود البته نمایندگان پیشنهاداتی دارند مبنی بر اینکه این مصوبه مشمول شرکت‌های مانند شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) نیز شود که در زمان بررسی جزئیات مطرح و بررسی خواهند شد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 18731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =