افزایش دستمزد کارگران نتیجه تعامل مثبت سه جانبه گرایی بود

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه تصمیم گیری ها از نظرات کارگری و کارفرمایی و دولت استفاده می شود، افزایش دستمزد کارگران در سال جاری نتیجه اقدام و تعامل مثبت سه جانبه گرایی بین نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان بود.

به گزارش تحریریه، به نقل از وزارت تعاون، «علی حسین رعیتی فرد »در جمع کارگران کارخانه زاگرس پوش بروجرد گفت : کشور ما دارای ۱۵ میلیون کارگر است که همگی دل در گرو انقلاب دارند و با همدلی و همکاری با کارفرمایان زمینه های تولید و اشتغال را در کشور فراهم می کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد :ایران در همسایگی خود ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون جمعیت دارد که با گردش بیش از یک هزار میلیارد دلار، نیازمند دانش و توان تولید کارگران ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه سه جانبه گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در حوزه تصمیم گیری ها از نظرات کارگری و کارفرمایی و دولت استفاده می شود، افزایش دستمزد کارگران در سال جاری اقدام مثبت سه جانبه گرایی بود.

رعیتی فرد افزود : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۵۰ درصد جمعیت کشور ارتباط مستقیم دارد  و در استان لرستان بیش از ۱۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه تامین اجتماعی هستند که با خانواده هایشان جمعیت قابل ملاحظه ای است.
وی با بیان اینکه وزارت مردم برنامه جدی برای ایجاد اشتغال طرح ریزی و تدوین کرده است، گفت: زیست بوم اشتغال بر اساس ظرفیت های منطقه ای در کشور برنامه ریزی شده است تا بتوانیم اشتغال پایدار در سراسر کشور ایجاد کنیم.
وی  با اشاره به اینکه جامعه کارگری در دوران شیوع ویروس کرونا مشابه مدافعان سلامت در سنگر کار و تولید حضور داشتند، اظهار کرد: تولید کشور با حضور کارگران و همه مشکلات همه گیری کرونا هیچگاه تولید متوقف نشد و با همت کارفرمایان و کارگران تولید ادامه داشت.

معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان  اینکه سالانه حدود 800 کارگر بر اثر حوادث ناشی از کار در کشور فوت می‌کنند، گفت: در اوایل استقرار دولت مردمی سیزدهم، اقدامات ارزنده ای در بازمهندسی حوزه ایمنی و سلامت شغلی مبتنی بر تحول ساختاری در سطح کلان ملی در حوزه ایمنی و بهداشت کار شکل گرفته است و در این خصوص با همکاری مجلس محترم شورای اسلامی، تصویب مقاوله نامه شماره 81 سازمان بین المللی کار با موضوع "بازرسی کار در صنعت و تجارت" به عنوان مهمترین سند آن سازمان در زمینه ایجاد ساختارهای نظارتی و حاکمیتی در کشور و همچنین مقاوله نامه شماره 155 با موضوع "ایمنی و بهداشت شغلی" به عنوان محورهای راهبردی کلان ارتقای ایمنی و سلامت کار در سطح ملی محقق گردید که نتایج آن در میان مدت می تواند ضامن شکل گیری یک حرکت ملی و فرادستگاهی برای ایجاد فرهنگ ایمنی و بهداشت کار پویا در کشور را بنا نهد. وی با اشاره به جنگ اقتصادی که دشمنان به وجود آورده اند؛ افزود: کارگران و کارفرمایان ۲ بال تولید هستند و با همدلی و همفکری با وجود همه مشکلات پای تولید ایستاده اند.

رعیتی فرد با اشاره به اینکه جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است ، افزود: در دوران دفاع مقدس کارگران در ۲ جبهه تولید و دفاع از ایران اسلامی حماسه آفرینی می کردند.

پایان*/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 18814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 1 IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      با توجه به استدلال دولت محترم و باتوجه به دستمزد کارگر در اروپا که الان بیش از60 میلیون تومان است برای جلوگیری از قاچاق نیروی کار حقوق ها را افزایش تا به مبلغ 60 میلیون تومان برسد