وحشت جریان رانتی از سیاست مردمی دولت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاداز سیاه نمایی‌های جریان غرب‌گرا علیه طرح هدفمندی ارزی ترجیحی گفت:جریان غربگرا امروز علیه حذف رانت ارزی جیغ بنفش می‌کشد و به دنبال ناامید سازی و مایوس کردن مردم است.

به گزارش تحریریه، سید علی یزدیخواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با انتقاد از سیاه‌نمایی های جریان غربگرا علیه اجرای طرح هدفمندی ارز ترجیحی گفت: دولت در تلاش است تا یارانه پنهان را به دست اقشار آسیب پذیر برساند و با این کار در راستای فقر زدایی و ایجاد اشتغال برای طبقات محروم گام‌های بلندی بردارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  بانک جهانی بارها نسبت به لزوم قطع یارانه پنهان در اقتصاد ایران هشدار داده بود اما امروز کشورهای غربی و شبکه های معاند مرتب علیه اجرای این طرح تحول اقتصادی سیاه نمایی می‌کنند.

یزدی‌خواه ادامه داد: در ابتدا نگرانی‌هایی وجود داشت که این طرح بدون اینکه نحوه جبران یارانه‌ها برای مردم مشخص باشد اجرایی می‌شود اما با شفاف سازی‌های دولت مشخص شده است که دولت برنامه دقیقی برای جبران یارانه‌ها دارد.

وی در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اینکه دولت باید از ماه‌ها قبل نسبت به حذف یارانه آرد و نان اطلاع رسانی می‌کرد، گفت: اگر دولت برنامه خود در این خصوص را اعلام می‌کرد احتکار به شدت افزایش می‌یافت و ضربه محکمی به اجرای این طرح وارد می‌شد.دولت باید زیرساخت‌های طرح تحول اقتصادی را آماده کرده و این طرح را سریع اجرا کند.

وی تاکید کرد: جریان غربگرا امروز علیه حذف رانت ارزی جیغ بنفش می‌کشد و به دنبال ناامید سازی و مایوس کردن مردم و ایجاد احساس عدم اطمینان نسبت به آینده در میان توده مردم است و در همین راستا تخریب دولت را در دستور کار قرار داده است.

پایان/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 18904

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =