ابعاد جدید از ساخت فیلم ضدایرانی آشکار شد

سهرابی گفت: «عنکبوت مقدس» در خارج از کشور و با سرمایه‌ خارجی تولید شده است و ربطی به سازمان سینمایی ندارد.

به گزارش تحریریه، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به شایعه ساخت فیلم «عنکبوت مقدس» در ایران گفت: فیلم «عنکبوت مقدس» بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور و با سرمایه خارجی کرده است.

روح‌الله سهرابی افزود: فیلم «عنکبوت مقدس» که پیش‌تر با نام دیگری تقاضای پروانه ساخت در ایران را داشته و با دست رد مسئولان وقت سینمایی مواجه شده بود، بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولان سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور کرده و مضمونی که برای تبدیل به یک اثر سینمایی انتخاب کرده خیلی قبل‌تر توسط آقای ابراهیم ایرج زاد در داخل کشور تولید و به اکران رسیده است.

وی ادامه داد: آنچه با موضوع قاتل زنجیره‌ای در داخل کشور تولید شد فیلم سینمایی «عنکبوت» است که چندی پیش در سینماها اکران شد و رویکرد و مضمون و پیام فیلم هیچ‌گونه تشابهی با فیلم موهن و غرض آلود «عنکبوت مقدس» ندارد.

سهرابی عنوان کرد: حتی، کارگردان فیلم «عنکبوت» نسبت به سوء استفاده و برداشت بدون اجازه از نام و متن و فضای فیلم‌نامه‌اش توسط نویسنده و کارگردان دانمارکی ایرانی‌الاصل فیلم «عنکبوت مقدس» موضع صریح و مشخصی گرفت که اهالی سینما و به نظرم اکثریت علاقمندان آثار سینمای ایران در جریان این اعتراض و شکایت قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: آنچه در گذشته به کرات دیده‌ایم جهت گیری‌های کاملاً سیاسی و معنادار جشنواره‌ای مثل کن در قبال آثار فیلمسازان ایرانی بوده که به نظر می‌رسد در این مورد اخیر هم اساساً آنچه برای جشنواره کن و سیاستگذاران آن مهم بوده نه ارزش هنری و سینمایی یک اثر یا عوامل آن بلکه حقنه کردن دیدگاه خود از ایران و ایرانی به مخاطب جهانی بوده و متاسفانه داوران هم دانسته یا نادانسته در دام سیاستگذاران اصلی جشنواره افتاده‌اند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با بیان اینکه خروجی فیلم «عنکبوت مقدس» بیش از هر چیز اسلام هراسی و ایران ستیزی است تصریح کرد: تعجب می‌کنم چگونه برخی افراد که در بین آنها افراد خاص و نام آشنا هم دیده می‌شوند این بخش بسیار پررنگ و کاملاً هدفمند این جشنواره به شدت سیاسی را نادیده گرفته و شیفته پوسته ظاهری آن می‌شوند.

وی در پایان گفت: آنچه در جشنواره کن اتفاق می‌افتد معادله پیچیده و لاینحلی نیست و با یک بررسی ساده می‌توان به نیت اصلی و هدف گذاری آنها پی‌برد. بعید می‌دانم نقطه هدف «عنکبوت مقدس» فقط جمهوری اسلامی باشد بلکه به اعتقاد بنده هدف آن وسیع‌تر و در یک کلام اسلام است و ساختن چهره‌ای هیولایی و اهریمنی از مسلمانان و در رأس آنها ایران و ایرانی است. سازمان سینمایی بنابر وظیفه ذاتی خود قطعاً با عوامل ایرانی این فیلم اعم از عوامل اصلی یا فرعی و کسانی که احتمالاً به نوعی در تهیه و تولید آن نقشی داشته‌اند تصمیم‌گیری و برخورد خواهد کرد.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 19446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 1
      توهین به اهل بیت. خط قرمز ماست. مرگ برهرکسی که دراین فیلم وجشنواره شرکت کرده است