تغییر در شرایط خرید دو خودرو پر طرفدار در بورس کالا

مدیر بازرسی و امور اعضای شرکت بورس کالا با انتشار ابلاغیه‌ای شرایط خرید محصول خودرو در بورس کالا را تشریح کرد.

به گزارش تحریریه، چندی پیش، شرکت بورس کالا خبر از عرضه دو خودروی پرطرفدار فیدلیتی و دیگنیتی در تالار خودرو خبر داد و اعلام کرد ثبت سفارش این دو خودرو از امروز تاریخ ۱۱ خردادماه آغاز و تا ساعت ۰۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد (روز معامله) ادامه دارد.

شرایط ثبت سفارش این دو خودرو به شرح زیر است:

۱- میزان پیش دریافت خرید محصول خودرو تا اطلاع ثانوی، ۳۰ درصد است.

۲- زمان ثبت سفارش محصول خودرو از یک روز پس از تایید عرضه تا ساعت ۸:۳۰ روز معامله امکان‌پذیر است.

۳- هر کد بورسی تنها امکان ثبت سفارش بر یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد.

بورس کالا " height="453" src="https://www.sena.ir/d/2022/06/01/0/28246.jpeg?ts=1654073209744" width="500" />

شرکت بورس کالا در نحوه ثبت سفارش خودرو، تغییراتی داده است. پیشتر، میزان پیش دریافت خرید «کارا» ۱۰۰ درصد بوده است.

زمان ثبت سفارش در دو خودروی یادشده همچون «کارا» است؛ به این معنا که زمان ثبت سفارش از یک روز پس از انتشار اطلاعیه عرضه تا ساعت ۸:۳۰ روز انجام معامله امکان پذیر است. پس از آن از طریق معاملات حراج باز جلسه معاملاتی فروش خودرو برگزار می‌شود. استفاده از روش حراج باز متضمن کشف نرخ عادلانه و جلوگیری از به وجود آمدن انگیزه سفته‌بازی خارج از بورس می‌شود؛ زیرا مصرف کننده نهایی تا هر قیمتی که مناسب بداند زمان دارد رقابت را ادامه دهد و خودرو مورد نیاز خود را خریداری کند.

برای شرکت در حراج و خرید خودرو، مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند که به هر دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی این امکان فراهم شده است. در روش حضوری مشتری به یکی از کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه می‌کند و مدارک و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل می‌کند. پس از بررسی مدارک توسط بورس کالا، صدور کد مشتری انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، از ابتدای عرضه خودرو در بورس کالا در مجموع ۱۳۹ کارا شامل ۸۱ دستگاه کارا دو کابین و ۵۸ دستگاه کارا تک کابین معامله شده است و اکنون براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، ۴۳۰ دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی ۱۸ خرداد در تالار حراج باز عرضه میشود که براساس جزییات، عرضه برای ۱۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره، ۱۵۰ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره و ۱۳۰ دستگاه دیگنتی خواهد بود.

قیمت پایه فیدلیتی ۷ نفره؛ ۸۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی ۵ نفره؛ ۷۸۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و بهمن موتور دیگنیتی را با قیمت ۸۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روی تابلوی معاملاتی خواهد برد.

همچنین به قیمت های پایه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، هزینه های مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث افزوده می شود.

منبع: سنا

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 19508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =