۲ پیشنهاد خاندوزی به بانک توسعه اسلامی

برنامه دولت ایران بر توجه به سیاست همسایگی بویژه تعامل با کشورهای اسلامی و همچنین تلاش برای مقاوم‌سازی اقتصاد ایران، که به ترتیب سیاست هایی «فرصتگرا و تهدید گریز» هستند ، استوار است .

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، دکتر سید احسان خاندوزی که به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی به مصر سفر کرده است در سخنانی در این اجلاس تصریح کرد : برنامه دولت ایران بر توجه به سیاست همسایگی بویژه تعامل با کشورهای اسلامی و همچنین تلاش برای مقاوم‌سازی اقتصاد ایران ، که به ترتیب سیاست هایی «فرصتگرا و تهدید گریز» هستند ، استوار است .

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز و در مجمع عمومی اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی IDB خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات و همچنین آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین ، پیشنهاد ما به بانک توسعه اسلامی آن است که پروژه‌های خودکفایی زراعی در کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهد .

دکتر خاندوزی همچنین با توجه به توفیق جمهوری اسلامی ایران به عنوان صدرنشین کشور اسلامی در فناوری سلامت و واکسن ضدکووید ۱۹ و ظرفیتهایی بسیاری که در این زمینه وجود دارد از بانک توسعه اسلامی خواست تامین مالی پروژه‌های تکنولوژیک مرتبط با درمان بیماری ها را در دستور کار خود قرار دهد.

پایان/

۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 19559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک جانباز IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      آقای خاندوزی ربا در بانکهای ما که چهار دهه است بیداد میکند و برکت را از سفره ایرانیان بیرون کرد و خشکسالی و فقر هم طبق وعده قرآن بر کشور گسترده شد و لطفا با راهنمایی های خودتان کشور های دیگر را بدبخت نکنید و به اسم بانک اسلامی تا دکان ربا را جمع نکنید وضع ما روز به روز بد تر خواهد شد