فشار سازمان امور مالیاتی فروش لوازم خانگی را تعطیل کرد!

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: متاسفانه فشار سازمان امور مالیاتی برای روی افراد شناسنامه‌دار بیشتر است، همه اطلاعات ما در اختیار دولت است و از تمام پرداخت‌ها و تراکنش‌های ما مطلع هستند و از همین روی فشار بر ما را افزایش می‌دهند اما برای افراد دیگر که تراکنش بانکی هم دارند، این شرایط وجود ندارد و دولت سراغ آنها نمی‌رود.

به گزارش تحریریه، اکبر پازوکی در مورد اعتراض امروز صنف فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: برخی مسائل مانند رفتار سازمان امور مالیاتی و همچنین نوع برخورد در لوازم خانگی قاچاق باعث این اعتراض شد. صنف ما معتقد است که مبارزه با کالاهای قاچاق در انبارها باید صورت بگیرد نه در سطح عرضه، در حالیکه تمرکز بر برخورد با فروشندگان شده است. در واقع، در مورد قاچاق کالا هم باید جلوگیری از مبدا باشد و مبادی ورودی باید رصد شود.

وی با اشاره به اعتراض فعالان این صنف به نوع برخورد سازمان امور مالیاتی، افزود: براساس قانون اصنافی که سالانه زیر از ۵ میلیارد تومان خرید و فروش یا تراکنش داشته باشند می‌توانند بصورت توافقی مالیات پرداخت کنند اما بیش از این رقم مشمول پرکردن اظهارنامه و اسناد می‌شود. اعتراض صنف ما نیز همین موضوع است چون مثلاً اگر در صنف ما روزی یک قلم کالا فروخته شود در سال این رقم تکمیل می‌شود.

پازوکی افزود: خواسته ما این است که سازمان مالیاتی این ۵ میلیارد تومان را باید برای برخی از اصناف مانند فروشندگان لوازم خانگی افزایش دهد، از همین روی قرار شد فردا جلسه‌ای در سازمان امور مالیاتی در این مورد برگزار شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: متاسفانه فشار سازمان امور مالیاتی برای روی افراد شناسنامه‌دار بیشتر است، همه اطلاعات ما در اختیار دولت است و از تمام پرداخت‌ها و تراکنش‌های ما مطلع هستند و از همین روی فشار بر ما را افزایش می‌دهند اما برای افراد دیگر که تراکنش بانکی هم دارند، این شرایط وجود ندارد و دولت سراغ آنها نمی‌رود.

وی در پایان با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، گفت: این روزها کارگری که حقوق اش کمتر از یک یخچال است چطور می‌تواند یک لوازم خانگی بخرد به همین روی همانی که دارد را تعمیر می‌کند. فروش واحدهای صنفی کاهش چشمگیری کرده است از این‌رو مالیات باید بر اساس درآمد افراد باشد.

منبع: ایلنا

پایان/

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 19759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 1
      خجالت بکشید مالیات و جرایمش پوست مغازه دارها و شرکتها رو کنده و ببچاره ها مجبورن برای تامین مالیات دولت یا کارگر اخراج کنن یا کالا رو گرونتر بفروشن
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 1
      هرچی مردم دارن ازشون بگیرید ببینیم سیر میشید
    • عباس IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      با سلام مالیات حقوقی است که افراد بر اساس قانون اساسی و قانون مالیاتها به خزانه واریز میکنند ، تمامی کارکنان و کارگران بطور شفاف بر اساس دریافتی شان به دولت بر اساس قانون پرداخت مینماید لذا اصناف محترم هم باید به قانون پایبند و مالیات واقعی خود را بر اساس دریافتی که جدیدا" در بستر الکترونیک این شرایط فراهم شده پرداخت نمایند واگر سابقا"بصورت علی الراس محاسبه میشد همه معترض بودند ولی دوستان محترم اکنون اطلاعات موجود است وبر اساس اطلاعات که مستند میباشد باید مالیات پرداخت شود ایا برای پرداخت قبض برق هم معترض میشوید خیر چون دستگاه کنتور میزان برق شما را نشان میدهد همانطور درگاه پرداخت میزان درامد را مشخص میکند پس همه باید مالیات واقعی خور را پرداخت کنیم ، با تشکر