جشن پیروزی رسانه های اصلاح طلب و کانال های اصولگرا با برکناری عبدالملکی

جشن پیروزی رسانه های اصلاح طلب و کانال های اصولگرا با برکناری عبدالملکی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، جشن پیروزی رسانه های اصلاح طلب و کارگزارانی و کانال های تلگرامی اصولگرا با برکناری حجت الله عبدالملکی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. کانال های نیمه محرمانه، آبانیوز و سرائر اخبار زیادی را علیه عبدالملکی با کلیدواژه "وزارتخانه دورهم" منتشر کرده و حتی به مسائل زندگی شخصی وزیر سابق نیز برخلاف تمام اصول اخلاقی ورود می کردند. 

عجیب اینکه با این رسانه ها که فضا را از نقد منصفانه و فنی خارج کرده و به مسائل شخصی با کلیدواژه های سیاسی و تخریبی کشانیده بودند برخورد نشد، و برخورد را به پس از برکناری وزیر جوان موکول کردند که عملا اثر بازدارنده ندارد!

تنها حرکت کلان و موثر دولت سیزدهم برای جبران درآمد مردم و اصلاح سیاست های غلط در اقتصاد کلان که تقاضای کل را در 8 سال اخیر نابود کرده بود، به وسیله عبدالملکی با افزایش 57 درصدی حقوق کارگران اتخاذ شد. و عجیب که برخی نهادهای امنیتی که درک درستی از کارکرد متغیرهای اقتصادی ندارند، اما برای اقتصاد نسخه می پیچند این مساله را به عنوان دلیل تورم ذکر کرده و در مقابل وزیر سابق کار قرار گرفتند. 

درحالیکه به روشنی مشخص است چنین تحلیلی غلط و بدون مبنای علمی است و در 8 سال گذشته که دستمزد کارگران و کارمندان سرکوب شده، رکورد تورم های 70 ساله کشور شکسته شده است، و در حقیقت هیچ تئوری اقتصادی چنین ادعایی ندارد.

دستمزد کارگران از 500 دلار در سال 90 به 150 دلار در سال 1400 و دستمزد کارمندان از 1500 دلار در سال 90 به 300 دلار در سال 1400 سقوط کرد، اما افسار تورم پاره شد و برای نخستین بار تورم تولیدکننده به 100 درصد و تورم نقطه ای مصرف کننده به 67 درصد رسید. 

دلیل تورم بالا و بدوم انتها در اقتصاد ایران به کارکرد مخرب بانک ها باز می گردد که روزی 4 هزار میلیارد تومان پول بسیار بدکیفیت خلق می کنند و هنوز نهادهای تصمیم ساز کشور به این عملکرد ویران کننده بانک ها حساس نشده اند. 

پایان/

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 19847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      به بسیاری نکات کلیدی اشاره شده در این متن
    • FR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      وقتی کارانه پزشکان از شصت میلیون میرسه به هشتاد میلیون تورم ایجاد نمیشه ولی چندر غاز حقوق کارگران که می‌خواد زیاد بشه تورم ایجاد میشه !!!