آشتیانی: دنبال تحول هستیم اما برخی تهوع گرفته‌اند/ انصاف مدیریتی ما درمورد اسکوچیچ کجا است؟

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: از آنجاییکه شعار ما تحول بود، معذرت می‌خواهم که بگویم احساس کردم یک عده تهوع گرفته‌اند.

به گزارش تحریریه، امیر رضا واعظ آشتیانی درمورد خبر تایید نشدن ثبت نامش در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: متاسفانه این موضوع یک بداخلاقی رسانه ای بود. شب گذشته این سوال را در برنامه فوتبال برتر از حسن کامرانی‌فر پرسیدم به چه مجوزی این خبر مطرح شد اما او تاکید کرد فدراسیون چنین خبری نداده است. من هم گفتم خبرگزاری رسمی دولت چنین خبری زده اما بازهم کامرانی‌فر گفت چنین چیزی نیست و دست‌کم 15 روز نیاز به رسیدگی دارد. اگر در رسیدگی‌ها نیز پرونده نقص داشته باشد، به فرد ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: این خبر را یک بداخلاقی رسانه‌ای تلقی کردم که نشان می‌دهد بنا است اتفاقاتی بیفتد. البته در برنامه شب گذشته اعلام کردم برخی از بالا یاد می‌کنند و می‌گویند از بالا به ما گفته‌اند در انتخابات شرکت کنید. همان افرادی که عملکردشان اظهر من الشمس است. تاسف می‌خورم افرادی که عملکردشان مشخص و مبین است با چه رویی می‌آیند و بار دیگر برای فدراسیون کاندید می شوند؟ اینکه صلاحیت‌ آنها چگونه تایید می‌شود نیز بحثی است که باید مسئولان و متصدیان پاسخ بدهند.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من نگفتم بالا به من گفته یا چیز دیگری. تا ظهر روز گذشته نیز قصدی برای ورود به انتخابات نداشتم. بنا به پیشنهاد، توصیه و تلنگر برخی دوستان وارد انتخابات شدیم و از آنجاییکه شعار ما تحول بود، معذرت می‌خواهم که بگویم احساس کردم یک عده تهوع گرفته‌اند. از این بابت که چنین شعاری را دنبال می‌کنیم و می خواهیم به واسطه اهداف و برنامه‌های خود، نفس تازه‌ای را برای فدراسیون فوتبال محقق کنیم.

آشتیانی درمورد اینکه آیا منظورش رئیس یا روسای سابق فدراسیون هستند، گفت: افکار عمومی می‌دانند چه کسانی خدمت کرده‌اند و چه کسانی در حال خدمت هستند. چه افرادی در مسئولیت‌های خود موفق بوده‌اند یا نبوده‌اند. مردم در این حوزه حافظه تاریخی خوبی دارند و به ویژه در حوزه فوتبال، همه چیز را خوب می‌دانند. برخی از مسئله بالا و پایین  سوء استفاده کرده و در دوران مسئولیت خود از این الفاظ زیاد به کار برده ‌اند. واقعا جای تاسف دارد. برداشت من این است وقتی افرادی که مورد صحبت‌های این دسته از افراد قرار می‌گیرند از خودشان واکنش نشان نمی‌دهند یا نهاد و سازمان‌شان واکنشی نشان نمی‌دهند، سبب می‌شود این دسته از افراد روز به روز در ادبیات خود در حوزه بالا، پایین و فلانی ادامه داده و هراسی ایجاد کنند. 

وی ادامه داد: با حضور من و علیرضا اسدی ظاهرا معادلات این افراد تحت تاثیر قرار گرفته و در اولین اقدام این بداخلاقی رسانه‌ای را انجام دادند. بحث بر این است که رئیس باید پنج امضای اعضای مجمع را داشته باشد. همواره در گذشته روی این موضوع تاکید کرد این امضاءها اصلا معنی و مفهومی ندارد. چرا باید یک کاندید دنبال افراد مجمع بدود تا از آنها تاییدیه بگیرد. این چه مفهومی دارد. وقتی در اساسنامه قید شده فردی که برای ریاست یا هیات رئیسه کاندید می شود باید سابقه ورزشی داشته باشد، این خودش بزرگ‌ترین شاخص است و امضاء گرفتن دیگر معنی ندارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درخصوص اینکه آیا هنوز پنج امضاء را از اعضای مجمع جمع‌آوری نکرده است، گفت: روز گذشته شروع به ثبت نام کردم و این کار از طریق اینترنت تا ساعت 3-2 بعد از ظهر طول کشید. ساعت 16 نیز در محل فدراسیون برای تاییدیه فیزیکی حضور پیدا کردم. حتی خود کامرانی‌فر نیز به این موضوع اشاره کرده افرادی که امضاء کم دارند تا 10 روز می‌توانند امضاء بگیرند. نقصی در پرونده ما نبود. فقط گفتند با این وجود که می‌دانیم سوابق ورزشی دارید باید این سوابق و همچنین سوء پیشینه را مکتوب بیاورید.

آشتیانی افزود: تا وقتی این 15 روز تمام شود فرصت داریم این دو موضوع را مهیا کرده و پنج امضاء را نیز ارائه بدهیم. اگر این کار را کردیم که هیچ اما اگر انجام ندادیم معنی و مفهومش این است عده خاصی باید این مجوزها را بگیرند و مجوز دیگران را بلوکه کنند. وقتی من می‌گویم یک قبیله یا باندی شکل گرفته و راه نفوذ را بسته معنی و مفهومش همین است. مجمع 87 نفر عضو دارد. اگر 1 نفر نامزد شوند یعنی امضای 50 نفر را گرفته‌اند. نکته جالب‌تر این است که اگر هیات رئیسه نیز 10 نامزد داشته باشد که قطعا این آمار بیشتر است یعنی آنها نیز پس از دریافت امضای سه عضو مجمع باز هم امضا زیاد می‌آورند. این نشان می‌دهد تعارضی وجود دارد و اتفاقاتی می‌افتد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل است وقتی من این موارد تحت عنوان آئین نامه مطرح می‌شد، اعتراض کرده و گفتم این به معنی بستن راه ورود افراد دیگر حتی ورزشی‌ها است. منطق ندارد فردی که می خواهد نامزد بشود دنبال رئیس هیات یا مدیرعاملی بگردد تا بخواهد از او امضاء جمع کند. 

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی  درمورد شرایط اسکوچیچ گفت: در شرایطی که ما در بحران قرار داشتیم و بازی‌هایی که نباید می‌باخت باخت. در این وضعیت این مربی را آوردند. با دانش، بخت یا اقبالش یا  هر چیز دیگری اسمش را بگذارید تیم ما را به جام جهانی رساند. آیا مزد مربی‌ای که این نتایج را گرفته این است که یک یا دو باخت را متر و معیار قرار داد و برکنارش کرد. از اسکوچیچ دفاعی ندارم اما می‌گویم انصاف مدیریتی کجا رفته است؟ اینکه بگوییم باید روی نیمکت ما در جام جهانی یک فرد سنگین بنشیند، چه مفهومی دارد؟ مگر قرار است در این جایگاه ممتاز شو اجرا کنیم. 

وی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران افزود: اجازه بدهید در ذهن یک مربی خارجی از مردم و به اصطلاح مدیران ما خاطرات خوشی بماند. او می‌تواند برای ما در کشور خودش مبلغ باشد. نباید رفتار ناشایست و غیرمنصفانه نسبت به اسکوچیچ داشته باشیم. البته در مباحث فنی دخل و تصرف نمی‌کنم. قطعا دوستان کمیته فنی متر و معیاری برای خودشان دارند اما حرف درست را کامرانی‌فر زد که گفت باید هیات رئیسه تصمیم بگیرد. هیات رئیسه باید سعی کند مدبرانه قضاوت کرده تا صدمه ای در این مدت کوتاه به تیم ملی وارد نشود.

منبع: فارس

پایان/

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 20369

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =