صادرات غلات اوکراین از اودسا ادامه دارد

 با وجود حمله روسیه به بندر اودسا  اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای ازسرگیری صادرات غلات از اودسا است.

به گزارش تحریریه، یک روز پس از توافق روسیه و اوکراین برای ازسرگیری صادرات غله اوکراین به جهان، ارتش روسیه به بندر اودسا حمله کرد.

 با وجود حمله موشکی روسیه به بندر اودسا  گزارش‌ها حاکی است اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای ازسرگیری صادرات غلات از اودسا و سایر بنادر دریای سیاه است.

مسئولان اداره بنادر اوکراین روز یک‌شنبه، ۲۴ ژوئیه اعلام کردند اقدام‌های لازم در سه بندر اودسا، چرنومورسک و یوژنی برای از سرگیری صادرات غلات در حال انجام است.

در این زمینه، اولکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت اوکراین، روز شنبه در اطلاعیه‌ای فیس‌بوکی اطمینان داد که کشورش به «آماده‌سازی‌های فنی برای راه‌اندازی صادرات محصولات کشاورزی» خود ادامه خواهد داد.

مسکو در توافقی که روز ۳۱ تیر در استانبول امضا شد، تعهد کرد در زمانی که محموله‌های صادراتی در حال انتقال است، از حمله دست بکشد. با این حال، روسیه روز یک‌شنبه اعلام کرد که حمله موشکی ارتش این کشور در روز شنبه یک ناو جنگی اوکراینی و یک انبار تسلیحاتی را در بندر اودسا هدف قرار داده است. موعد شلیک موشکی، زمان کوتاهی پس از نهایی کردن توافق، باعث خشم و شگفتی شده است.

ارتش اوکراین اعلام کرد که حمله موشکی روسیه در روز شنبه آسیب قابل توجهی به اودسا وارد نکرده و محل ذخیره غلات در این بندر از اصابت موشک‌ها در امان مانده است.

مقام‌های اوکراینی در عین حال هشدار دادند که در صورت تکرار حملات روسیه به اودسا، ارسال و تحویل محموله‌های غذایی با تاخیر مواجه خواهد شد؛ آن‌هم در شرایطی که سازمان ملل در مورد بحران کمبود مواد غذایی در دنیا و به خطر افتادن جان میلیون‌ها انسان هشدار داده است.

پایان/

۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 20635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =