تقویت راست افراطی در اروپا

رئیس اطلاعات اتریش با اشاره به حضور خارجی ها در اوکراین برای جنگیدن با روسیه عنوان داشت تحولات شرق اروپا موجب تقویت راست افراطی و گسترش تهدید تروریسم در قاره سبز شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «راشا تودی» نوشت، «عمر هیجاوی پیرچنر» رئیس اداره امنیت و اطلاعات دولتی اتریش (DSN) اعلام کرد که تعداد کمی از شهروندان این کشور اکنون در اوکراین در حال جنگ هستند، و بازگشت آن ها به کشورشان یک  خطر امنیتی محسوب می شود.

وی در مصاحبه ای با «کرونن سایتونگ» گفت که سرویس های امنیتی از تعداد اتریشی هایی که اکنون در درگیری بین کیف و مسکو شرکت می کنند آگاه هستند.

هیجاوی افزود «هرکسی که با خشونت زندگی کرده باشد، پس از بازگشت در معرض خطر است.

وی ابراز نگرانی کرد این آژانس اطلاعاتی همچنین تلاش کرده است اطمینان حاصل کند که تسلیحاتی که غرب به اوکراین ارائه می کند در دست گروه های جنایتکار سازمان یافته یا تروریست ها قرار نگیرد.

رئیس اطلاعات اتریش گفت: دو اتفاق مهم یعنی همه‌گیری کووید-۱۹ و درگیری در اوکراین هر دو باعث افزایش تورم شده اند؛ این تحولات تاثیری درازمدت بر امنیت داخلی همه کشورها و از جمله اتریش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یک نکته مهم این است که افراط گرایی جناح راست هم با جنگ در اوکراین تقویت شده است و تهدید خطر تروریسم اسلام‌گرا نیز بار دیگر به گوش می رسد.

هزاران جنگجوی خارجی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در ۲۴ فوریه، در پاسخ به درخواست «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین وارد اوکراین شدند.

در ماه آوریل، ارتش روسیه تعداد این مزدوران را نزدیک به ۷۰۰۰ نفر تخمین زد، اما اوایل این ماه اعلام کرد که تنها ۲۷۴۱ جنگجوی خارجی در اوکراین باقی مانده اند. گفته می شود بسیاری از آنها کشته شدند و برخی دیگر نیز به کشورهای خود باز گشته اند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه به تازگی ب خارجی های حاضر در جنگ اوکراین هشدار داده است که مزدوران طبق قوانین بین‌المللی جنگجو محسوب نمی‌شوند و بهترین سرنوشتی که در صورت زنده دستگیر شدن در انتظار آن ها خواهد بود، محاکمه و تعیین حداکثر مجازات زندان است.

پایان/

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 20722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =