پلتفرم مشترک خودرو بین ایران، روسیه و چین تعریف شود

دبیر شورای هماهنگی صنعت خودرو ضمن اشاره به فرصت بسیار خوب پیش آمده برای حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در بازار روسیه، پیشنهاد کرد یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین تعریف و طراحی شود.

به گزارش تحریریه،  طبق اعلام انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی خودرو کشور- احمد قلعه‌بانی در جلسه هماهنگی برگزاری پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه، ضمن ارائه این پیشنهاد، اظهار کرد: در این زمینه می‌توان تفاهم‌نامه مشترک بین چین، ایران و روسیه منعقد و تعریف کرد که بر روی پلتفرم آن، خودروهای زیادی نیز قابل تعریف و تولید است که منجر به پایین آمدن قیمت تمام شده خودرو در این کشورها خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی صنعت خودرو، فرصت پیش آمده برای صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور و همچننی سفر رئیس جمهور روسیه به تهران را مناسب خوانده و گفت: بهتر است تفاهم‌نامه‌هایی با ذکر مبالغ مربوطه و سر جمع مبالغ تهیه و منعقد شود. احساس ما براین است که روس‌ها در جریان تحریم‌ها در تأمین بخشی از مواداولیه‌ای که از کشورهای اروپایی تامین می‌کردند، دچار مشکل شده باشند؛ بنابراین می‌توان در این راستا، شرکت‌های پتروشیمی، فولادهای آلیاژی و غیره کشور  را برای حضور در نمایشگاه روسیه ترغیب کنیم تا شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های از سوی شرکت‌های یاد شده با طرف های روسی باشیم.

پایان/

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 20830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =