ایران نگو موتورآباد بگو!

تاخت و تاز و بی قانونی متورسواران در ایران و به خصوص تهران باعث تثبیت هرج و مرج در خیابان ها شده است.

به گزارش تحریریه، تاخت و تاز و بی قانونی متورسواران در ایران و به خصوص در تهران که به ابزار فرار از طرح ترافیک هم تبدیل شده، به تثبیت هرج و مرج در خیابان های پایتخت انجامیده است. 

 مقایسه داده‌های پلیس از تعداد وسایل نقلیه در کشور با داده‌های بیمه مرکزی ایران نشان می‌دهد که تعداد ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه وسلیه نقلیه در کشور فاقد بیمه است. در سال ۱۴۰۰ تعداد وسایل نقلیه کشور به ۳۶ میلیون و ۳۲۴ هزار دستگاه رسیده که شامل خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت است. از این تعداد در سال گذشته ۲۴ میلیون و ۵۲۳ هزار دستگاه دارای بیمه و ۱۱/۸ میلیون دستگاه فاقد بیمه بوده است. 

این آمارها نشان می دهد که، در حال حاضر ۳۲ درصد از وسایل نقلیه درحال تردد کشور فاقد بیمه هستند و حدود ۹۰ درصد از وسایل نقلیه فاقد بیمه، مربوط به موتورسکلیت‌ها و ۱۰ درصد مابقی مربوط به خودرو است.

از عجایب تصمیم گیری در تهران این است که طرح ترافیک را برای خودروها اجرا کرده و موتورها را مستثنی کرده اند که باعث شده است ماشین سواران اقدام به خرید موتور کرده و وسیله ای با آلودگی بیشتر، آلودگی صوتی بیشتر و مزاحمت های فراوان به صورت ورود به پیاده رو، برعکس راندن در خیابان و اتوبان و ... را جایگزین کنند که به مراتب آثار بدتری داشته است.

به همین دلیل بیشتر موتورهای ایران در تهران تردد می کنند. 

پایان/

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 20882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =