تنها راه جلوگیری از ورشکستگی آمریکا معرفی شد!

رئیس سابق مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از حزب جمهوری خواه در مقاله مدعی شد رهبری سیاسی کنونی ایالات متحده از واقعیات جدا شده و این کشور با یک بحران اقتصادی گسترده مواجه است.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از حزب جمهوری خواه ادعا کرد که ابعاد فاجعه ای که جو بایدن ایجاد کرده، به تدریج آشکارتر می شود. او در مقاله ای می نویسد: "طبق اطلاعات مرکز جامعه شناسی اسکات راسموسن، 88 درصد از آمریکایی ها معتقدند که بحران اقتصادی در این کشور شروع شده است. و 66٪ کی گویند این بحران جدی است."

استیو مور، اقتصاددان، محاسبه کرده است که بایدن در کمتر از دو سال به طور متوسط درآمد واقعی یک آمریکایی را 3000 دلار کاهش داد زیرا هزینه زندگی سریعتر از دستمزدها افزایش یافته است.

به عقیده نویسنده مقاله واشنگتن تایمز، بایدن و دولتش با ستایش قانون کاهش تورم در کاخ سفید در بحبوحه این بحران ثابت کردند که "چقدر با واقعیت فاصله دارند".

وی خاطرنشان می کند: "دموکرات ها این لایحه را تشویق کردند که به نظر اکثر آمریکایی ها به دلیل افزایش هزینه های دولت تنها باعث تشدید تورم شد. پس از انتشار اخبار افزایش تورم، اظهارات آنها کاملا مضحک شد، اما آنها همچنان بر موضع خود ایستادند."

از جمله در رابطه با شاخص‌های جدید تورم، شاخص صنعتی داوجونز تا 1.2 هزار واحد سقوط کرد، اما "رهبری آمریکا فقط به خود تبریک گفت. تبریک به این خاطر پول بیشتری را هدر دادند"!

گینگریچ در پایان نوشت: "تنها راه برون رفت از بحران، پیروزی بزرگ جمهوری خواهان در ماه نوامبر است. ما باید مخارج دولت را تحت کنترل بگیریم تا آمریکا بتواند واقعاً درآمد کسب کند. در غیر این صورت، وضعیت حتی دردناک تر و وضعیت اقتصادی حتی بدتر خواهد شد."

پیش از این، جرد برنشتاین، یکی از اعضای شورای اقتصادی کاخ سفید و مشاور رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفته بود که مقامات ایالات متحده به دلیل نرخ بسیار بالای تورم هنوز کارهای زیادی در پیش دارند. تورم سالانه در این کشور در ماه اوت کمتر از حد انتظار کاهش یافته و به 8.3 درصد رسید. در ماه نوامبر، انتخابات میان دوره ای در آمریکا برگزار می شود و به دنبال آن ترکیب جدید مجلس نمایندگان تشکیل شده و یک سوم اعضای سنا تغییر می کنند.

کشورهای غربی از جمله آمریکا به دلیل اعمال تحریم ها علیه مسکو و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با افزایش قیمت انرژی و بالا رفتن تورم مواجه هستند. با توجه به افزایش قیمت سوخت و در درجه اول گاز، صنعت در غرب تا حد زیادی مزیت های رقابتی خود را از دست داده که بر سایر بخش های اقتصاد نیز تأثیر گذاشته است.

۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 21834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =