نقص فنی یک میلیون خودروی تسلا

تسلا بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را دارای نقص فنی تشخیص داد و برای آن ها فراخوان صادر کرده است.

به گزارش تحریریه، شرکت تسلا اعلام کرد فراخوانی را برای حدود ۱.۱ میلیون خودرو در ایالات متحده اعلام کرده است که دلیل آن مشکل ایمنی در سیستم اتوماتیک شیشه است.

این اطلاعیه چند روز قبل منتشر شد و این شرکت به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) از این موضوع اطلاع داده است.

این شرکت متخصص در تولید خودروی برقی می گوید فراخوان فوق خودروهای مدل ۳ مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ و مدل Y تولید سال های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و مدل S و مدل X مدل های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را پوشش می دهد. به گفته تسلا، سیستم معکوس اتوماتیک شیشه در خودروها گاهی اوقات ممکن است موانع را هنگام بسته شدن تشخیص ندهد و خطر آسیب را افزایش دهد.

نقص فنی یک میلیون خودروی تسلا

NHTSA تأیید کرده است که وسایل نقلیه مورد نظر از الزامات استاندارد ایمنی خودرو فدرال در مورد شیشه های برقی پیروی نکرده اند. این ادراه افزود که خطای فوق می تواند منجر به نیروی بیش از حد شود و بدن راننده یا مسافر را قبل از اینکه فرصتی داشته باشند تا خود را عقب بکشند دچار آسیب کند.

همانطور که توسط NHTSA اشاره شده است، بر اساس قوانین ایالات متحده، فروش کالا یا وسیله نقلیه ای که با استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال مطابقت ندارد، برای هر کسی، از جمله سازنده، توزیع کننده، فروشنده یا خرده فروش غیرقانونی است.

به این ترتیب، در صورت کشف چنین مسائلی باید فراخوانی صادر و اصلاحات انجام شود.

تسلا اعلام کرده است که مشکل سیستم معکوس پنجره در آزمایش محصول در ماه آگوست شناسایی شد. این خودروساز خاطرنشان کرد که از هرگونه ادعای گارانتی، گزارش میدانی، تصادف، جراحت یا مرگ مرتبط با فراخوان اطلاعی نداشته است.

در مورد این فراخوان، مالکان تسلا ملزم به آوردن وسایل نقلیه خود برای تعمیرات نخواهند بود زیرا این شرکت قصد دارد این مشکل را از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزار و به صورت مجازی برطرف کند.

نقص فنی یک میلیون خودروی تسلا

تسلا افزود که از ۱۳ سپتامبر به بعد ، تمام خودروهای در حال تولید و پیش از تحویل آن به خریدار به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند و عملکرد پنجره‌های برقی مطابق با الزامات فدرال تنظیم شده است.

انتظار می‌رود که نامه‌های اطلاع‌رسانی تا تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ برای مالکان خودروهای فراخوان شده، ارسال شود تا در صورت حل نشدن موضوع خودروهای معیوب به تعمیرگاه منتقل شوند.

پایان/

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =