یک چینی مدرن در راه ایران!

یک کراس اوور اسپرت و محصول جدید شرکت چری در راه ایران است که در بازارهای دیگر هم به طور همزمان عرضه خواهد شد.

به گزارش تحریریه، پس از جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از شرکت های خودروساز اروپایی بازار روسیه را ترک کردند. در این میان، شرکت‌های چینی بیشترین بهره را از شرایط ایجاد شده بردند و با افزایش تعداد محصولات خود، زیربرندهای جدیدی به بازار روسیه روانه کردند. برای مثال کراس‌اوور چری اومودا ۵ در حال آماده‌سازی برای عرضه در روسیه است. به نظر می رسد که احتمال عرضه این مدل در بازار ایران هم وجود خواهد داشت.

چری اومادا ۵ قبل از عرضه، با نام رمز X-C شناخته می شد و در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد. اومادا نام سری جدید محصولات جهانی چری است که از سری تیگو پیروی می کند. به گفته چری، حرف O از اومادا به معنای «کاملا جدید»است در حالی که «Moda» به معنای روند مد است.

اومادا ۵ اولین مدل کراس اوور SUV از محصولات چری ۴.۰ است که دارای زبان طراحی جدید توسعه یافته چری است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه شد.

فضای داخلی اومادا ۵ مجهز به دو صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی با وضوح بالا است که امکانات مربوط مدیریت دید در هنگام رانندگی، سنجش آب و هوا و تنظیمات سرگرمی را ارائه می دهند.

اومادا ۵ در ابتدا با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر به همراه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه شد. بعداً یک نسخه با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک نسخه با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با موتور ۴۸ ولت هیبریدی اضافه شد.

اومادا ۵ در سال ۲۰۲۲ در بازار چین راه اندازی و تولید انبوه آن در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد. پس از آن، برنامه ریزی برای عرضه آن در بازارهای مختلف خارج از این کشور شروع شد. پس از ورود اومادا ۵ به بازار اندونزی در سه ماه نخست ۲۰۲۲، در آگوست ۲۰۲۲ با نام چری اومودا وارد بازار استرالیا و نیوزلند شد، در حالی که در بازارهای روسیه و قزاقستان، چری تصمیم گرفت یک برند اومادا جداگانه برای کراس اوور خود ایجاد کند تا آن را با نام اومادا ۵ به فروش برساند.

منبع: car.ir

پایان/

۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      فعلا که حاکمیت کلپتوکراس و دزدسالار حاضر فقط خریدار لوازم و اسباب سرکوب ملت ستمکش وکشتارشده و وچپاول شده ایران را در دستور کار دارد
    • یه ایرانی IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      چه سودی داره که چسپیدید به کمونیست ما مسلمانیم وپیرو دین خدا آخر سریال ارتباط با این کشور به نفع ما نیست