سکوت قالیباف و رئیسی درباره قیمت چند میلیارد تومانی یک بنجل چینی

سکوت قالیباف و رئیسی درباره قیمت چند میلیارد تومانی یک بنجل چینی باعث سرخوردگی شدید مردمی شده است.

به گزارش تحریریه، سکوت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و سید ابراهیم رئیسی درباره قیمت چند میلیارد تومانی یک بنجل چینی که تا 4 میلیارد تومتم هم افزایش قیمت را تجربه کرده است، باعث سرخوردگی شدید شده و تعجب ناظران سیاسی را به دنبال داشته است.

این خودرو در بازارهای عراق و عربستان با قیمت حدود 1 میلیارد تومان عرضه می شود، اما در بازار ایران قیمتی بیش از 3.5 میلیارد تومان پیدا کرده و در برخی آگهی ها تا 4.4 میلیارد تومان هم قیمتگذاری شده است.

تیگو 8 پرومکس یک کراس اوور معمولی دو دیفرانسیل چینی است که کمتر از 25 هزار دلار در بازارهای بین المللی قیمت دارد، اما در بازار ایران حدود 350 درصدی گرانتر فروخته می شود و عجیب اینکه دولت و مجلس اهمیتی به این هرج و مرج در بازار خودرو ایران نی دهند.

قیمت خودرو معروف تویوتا یعنی تویوتا لندکروز به عنوان یک اس یو وی فول سایز که با مدل 2022 غوغایی در بازارهای جهانی به پا کرده است حدود 76 هزار دلار است که کمتر از این کراس اوور معمولی و زیرمتوسط چینی قیمتگذاری شده است.

پایان/

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا پورصمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      1 0
      سلام جناب آقای دکتر بهرامی! بنده حدود یک سال است که مباحث جنابعالی را دنبال میکنم. مطالب شما در ارتباط با مسائل اقتصادی کلان کشور به زبان ساده و در عین حال خیلی گویا است. من از این آشنایی خیلی خوشحالم و البته ناراحت از عمق فاجعه موجود در مدیریت کشور. فقط خواستم از شما تشکر کنم و خداقوت بگویم. انشالله که در سایه روشنگری های افراد آگاه و دلسوزی مانند جنابعالی مملکت مسیر پیشرفت خود را پیدا کند. به امید آنروز!