بایدن وظیفه مسئولان ایرانی را سبک کرد

مقامات آمریکایی در نشستی محرمانه با کنگره بن بست در احیای توافق هسته ای و کم رنگ شدن چشم انداز آینده را اعلام کردند.

به گزارش تحریریه، تارنمای رسانه ای «واشینگتن‌ فری‌بیکن» نوشت، دولت «جو بایدن» پایان مذاکرات هسته‌ای را به صورت محرمانه به کنگره اعلام کرد.

مقام های ارشد آمریکایی در یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده به کنگره اطلاع دادند که مذاکرات دولت با ایران برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ به بن بست رسیده است و به احتمال زیاد چشم انداز توافق دور از دسترس تر از قبل خواهد بود.

طبق این گزارش، اوایل ماه جاری به نظر می رسید که یک توافق در دسترس باشد زیرا مقام های کاخ سفید مدعی شده بودند به ایران پیشنهادی را ارائه کرده اند که به طور قابل توجهی تحریم های اقتصادی را کاهش می دهد و حدود یک تریلیون دلار را در دوره بقای توافق به سوی تهران روانه می کند.

به گفته نماینده «دارل ایسا» نماینده جمهوریخواه از کالیفرنیا، در جلسه توجیهی پشت درهای بسته برای اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اعلام شد اگرچه دولت آمریکا امید زیادی برای توافق نداشت اما ایران با احیای توافق مخالفت کرد. 

وی به واشنگتن فری بیکن گفت: دو هفته پیش، آن‌ها فکر می‌کردند که توافقی دارند، و حالا می‌دانند که توافقی وجود ندارد. ایران توافقی را که مورد مذاکره قرار گرفت نمی‌خواهد.

این نماینده کنگره عنوان داشت که حدود یک سال و نیم از طریق واسطه هایی برای توافق تلاش شد اما ایرانی ها توافقی بهتر از قبل می خواهند، شما به آنها معامله بهتری نمی دهید، پس آنها معامله نمی کنند. ایران اساساً در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار دارد پس نمی‌خواهد درباره آن صحبتی شود.

گزارش این رسانه افزود مقام های ایرانی اما تکرار می کنند که توافق پیشنهادی به اندازه کافی برای کاهش تحریم‌ها و ارائه تضمین‌ مبنی بر ادامه اجرای توافق کارساز نبوده است.

پایان/

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =