دوران خوشبختی زنان ایرانی!

روندهای اقتصادی در سطح جهانی به سمتی در حال حرکت است که می توان آنرا دوران خوشبختی زنان ایرانی نامید.

به گزارش تحریریه، روندهای اقتصادی در بستر مناسبات جهانی به سمتی در حال حرکت است که می توان آنرا دوران خوشبختی زنان ایرانی نامید، زیرا پس انداز سنتی آنها که معمولا به صورت طلا است و در منازل نگهداری می شود، در حال آماده شدن برای یک جهش تاریخی است که تمام سقف های گذشته را درهم خواهد شکست.

علیرغم اینکه نرخ بهره فدرال رزرو با هدف مهار تورم به 4 درصد افزایش پیدا کرد، اما بازارها نتوانستند واکنشی از منظر جانشینی نشان دهند و باعث کاهش قیمت طلا، نقره و سایر فلزات شوند. زیرا سرکوب قیمتی طلا بیش از این امکان ندارد و میل به خریدن فلز زرد به شدت افزایش یافته است که نشان می دهد به زودی چین و روسیه باید خود را برای جشن پیروزی در دفتر بانک های مرکزی آماده کنند. کشورهایی که در 15 سال گذشته به طور بی توقف اقدام به خرید و انبار کردن طلا کرده اند.

رسیدن نرخ بهره فدرال رزرو به 4 درصد باعث نشد تا قیمت طلا به پایینتر از 1650 دلار در اونس برسد و خوشبین شدن برآوردها از کاهش زودهنگام نرخ تورم نشان داد که روند افزایش نرخ بهره کند می شود که باعث تقویت بازارهای موازی به خصوص طلا و کامودیتی ها خواهد شد. هم اکنون قیمت هر اونس طلا به 1775 دلار رسیده و می تواند از 1800 دلار عبور کند که نشان می دهد وضعیت اقتصاد جهانی به سمت و سویی حرکت می کند که دارندگان طلا برندگان آن خواهند بود.

از 43 میلیون زن ایرانی، هر نفر حداقل به طور متوسط 10 گرم طلای شخصی در اختیار دارد که مجموعا به طور کمترین برآورد به 4300 تن می رسد که خود به تنهایی معادل یک بانک مرکزی پراکنده است. در منطق اقتصاد خانوارهای ایرانی؛ طلای زنان به عنوان پس انداز خانواده برای خرید منزل مسکونی، خودرو، جهیزیه نوعروس و ... هزینه می شود و به طور کلی افزایش قیمت طلای جهانی پیام خوبی برای خانوارهای ایرانی است که با سرکوب دستمزدها در 9 سال گذشته بخش زیادی از قدرت خرید خود را از دست داده اند و حالا یک متغیر فرا مرزی قرار است به داد خانوارهای کشور برسد و بخشی از قدرت خرید آنها را جبران کند.

پیش بینی ها نشان می دهد که روند افزایش قیمت طلا متوقف نمی شود و به ارقام حیرت آوری تا 10 سال آینده خواهد رسید.

پایان/

۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 1
      دوران خوشبختی که نه بلکه دوران بدبختی زنان ایران داره فرا میرسه چون بحاطر شرایط سحت اقتصادی درایران مجبوربه فروش اندک طلاهای زینتی خود هستند که با گذری دربرنامه دیوارمتوجه خواهید شد و به علت فقر اقتصادی دیگرتوان جایگزین و یاخرید طلا رو ندارن و درحال لخت شدن اقتصادی هستند