خاطراتم از همایون دارابی با بیت کوین به روز شد

تهران - تحریریه - همایون دارابی در شبکه خبر مطالبی درباره بیت کویت گفت که من را یاد گزارش های ایشان از بازار بورس تهران فرستاد.

  به گزارش تحریریه، همایون دارابی در شبکه خبر سیما حاضر شد و در حضور دکتر بهروز خدارحمی در برنامه ای درباره بیت کوین(bitcoin) شرکت کرد. برای من که خاطرات زیادی از گزارش ها و تحلیل های بی مبنای دارابی درباره بورس و خرید و فروش سهام داشتم آنچه در برنامه اتفاق افتاد غافلگیرکننده نبود. کارشناسی که تحلیل هایش را در ترکیبی از شبه استدلال های حیرت آور که چه بسا با حواشی فعالیت در بورس ممزوج شده به خورد مخاطب می دهد. از نظر دارابی که معلوم نیست با چه مبنایی به عنوان کارشناس درباره پدیده پرابهام بیت کوین دعت شده بود، بیت کوین:
  • پول آینده
  • ابزار دور زننده تحریم ها
  • اوج فناوری
  • عین اقتصاد واقعی
است و اگر ده بار هم برنامه را از اول تا آخر ببینید دریغ از یک استدلال منطقی و چقدر شبیه تحلیل هایش از بورس تهران بود که بسیاری از خوش باوران دنیای اقتصاد خوان با اطمینان به صحت آنها زیان کردند. دارابی در این برنامه گفت: در سایه تحریم، بیت کوین می تواند چند درصدی از مشکلات ما را حل کند که این یک فرصت است حتی برای رفع بیکاری جوانان. چنانکه ملاحظه می کنید این بیت کوین که هنوز معلوم نیست کی درست کرده و داستانش چیست می تواند همه مشکلات کشور؛ حتی اشتغال جوانان؛ و نه بزرگسالان! را حل کند. دارابی در رد استدلال های منطقی بهروز خدارحمی درباره ناشناخته بودن این پدیده؛ مدام از اینکه نباید از فناوری ترسید سخن می گفت که بیشتر شبیه استدلال های بهزاد قره یاضی بود که هرگاه در تنگنا قرار می گیرد تا درباره خطرات وحشتناک جانی مواد غذایی تراریخته توضیح دهد مخالفانش را با صفت فناوری هراس مورد عنایت قرار می دهد. بد نیست صدا و سیما در دعوت از مهمانان برای برنامه های کارشناسی قدری دقیق تر عمل کند. م. موسوی پایان خبر/   انتشار یادداشت دریافتی از خوانندگان به معنای تایید محتوای آن در تحریریه نیست و موسسه مطالعاتی تحریریه حق پاسخگویی را برای دکتر همایون دارابی محفوظ می داند.
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 2291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =