توافق با نیروهای مسلح برای تامین ۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تامین بالغ بر ۵ هزار هکتار زمین به منظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد که در مراحل تغییر کاربری قرار دارند.

به گزارش تحریریه، تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، درباره راهکارهای در نظر گرفته شده برای تامین اراضی در استان‌هایی که کمبود زمین دارند، اظهار کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها با معضل کمبود زمین مواجه شدیم که برای رفع این مشکل، سه راهکار در نظر گرفته شد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: توافق با مالکین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، شهرک سازی در خارج از حرائم شهرها و استفاده از زمین‌های دولتی و توافق با نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش، سه روش تامین زمین برای جبران کمبود اراضی در طرح نهضت ملی مسکن است.

به گفته رضایی، استان‌هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام دارای کمبود زمین هستند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: توافق اولیه با نیروهای مسلح برای تامین بالغ بر ۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی اتجام شده و این زمین‌ها در مرحله تغییر کاربری قرار دارند.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان چهار سال دولت شده است و طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، در شهرهایی که زمین به میزان کافی وجود دارد، واحدهای مسکونی به صورت ویلایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا زمین‌ به متقاضیان در گروه‌های دو تا چهار نفره به صورت ۲ ساله اجاره داده می‌شود تا با سلیقه خود خانه بسازند و در صورت ساخت، ۹۷ سال دیگر اجاره آن تمدید می‌شود.

پایان/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 22993

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =