تعرفه صادرات سه محصول کشاورزی حذف شد

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده توسط کمیسیون کشاورزی تعرفه اعمال شده جدید صادرات سه محصول کشاورزی پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی برداشته شد.

به گزارش تحریریه، محمدجواد عسکری در خصوص اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی، گفت: طبق ماده ۲۳ قانون دائمی و همچنین بند (ش) تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی تحت هر شرایطی ممنوع است.

وی ادامه داد: البته بر اساس بند (ش) تبصره ۸ قانون ۱۴۰۱، در صورتی تعرفه گذاری برای صادرات محصولات کشاورزی مجاز است که دستگاه های متولی مانند وزارت جهاد کشاورزی ۶ ماه قبل آن را اعلام کرده تا براساس آن کشاورزان تصمیم‌گیری کنند، لذا تصمیم خلق الساعه خلاف قانون بوده و جایگاه قانونی ندارد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون گفت: بر همین اساس کمیسیون کشاورزی دیروز جلسه ای با وزیر جهادکشاورزی تشکیل داد و با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان توسعه تجارت و وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی مقرر شد که از امروز کماکان تعرفه نیم درصد بر محصولات صادراتی مثل گوجه فرنگی لحاظ شود.

وی افزود:بنابراین به دلیل اهمیت موضوع و تولید محصولات کشاورزی در استان های خوزستان، فارس بوشهر و هرمزگان اعمال تعرفه بر محصولات کشاورزی برداشته می‌شود و صادرکنندگان به راحتی می‌توانند نسبت به صادرات اقدام کنند.

به نقل از خانه ملت، عسکری در پایان با بیان اینکه از امروز تعرفه صادرات 3 محصول کشاورزی برداشته شد گفت: این محصولات کشاورزی شامل پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی می شوند، که تعرفه صادرات برای این سه محصول با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی برداشته شد.

پایان/

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =