گنده گویی جدید زلنسکی

زلنسکی مجددا قول داد دونتسک، لوهانسک و کریمه را "بازگرداند".

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در ارتباط با “روز نیروهای اوکراینی” دوباره شعارهای قدیمی رژیم کی یف را در مورد "بازگشت" دونتسک، لوهانسک و کریمه تکرار کرد.

وی خود را متعهد کرد که روزی ” روز نیروهای اوکراینی” را در میدان در مرکز کی یف برگزار کند. زلنسکی گفت: "مسیر میدان استقلال از دونتسک، لوهانسک، کریمه آزاد شده می ‌گذرد. پیشتر، او بارها اظهارات مشابهی را انجام داده بود، در حالی که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، اوکراین بخش قابل توجهی از استان های خرسون و زاپاروژایا را از دست داده است، و همچنین کنترل بر بخش هایی از جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را که قبلا توسط رژیم کی یف کنترل می شد از دست داده است.

همه پرسی در مورد ملحق شدن جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک و استان های خرسون و زاپاروژایا به فدراسیون روسیه در 23 تا 27 سپتامبر 2022 برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ آرا، در جمهوری خلق دونتسک - 99,23% از رای دهندگان، در جمهوری خلق لوهانسک - 98,42% ، در استان خرسون - 98,42% و در استان زاپاروژایا - از رای دهندگان به پیوستن به فدراسیون روسیه رای مثبت دادند. 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از نتایج همه پرسی در جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک و استان های خرسون و زاپاروژایا در کرملین سخنرانی کرد و پس از آن توافق نامه هایی را با سران آنها در مورد الحاق این مناطق به روسیه امضا کرد.

کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. دراین همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل به پیوستن به روسیه رای دادند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می کنند.به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شد".

پایان/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 23123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      0 1
      شاید پیروز جنگ باشن
    • علی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 1
      واقعا متاسفم برای نویسنده این مطلب و کسیکه اجازه میده این اراجیف در این سایت زده بشه اولا اکراین و روسیه به ما چه ایقد جانبدارانه نظر میدین ثانیا اگه ذره‌ای انصاف و وجدان داشتید وقتی این درصدهای بالای رای گیری در مناطق اشغالی اکراین با اشتیاق و هیجان زدید، اینم ذکر می‌کردید در بازپسگیری خرسون از نیروهای روس، تقریبا تمام مزدم منطقه به استقبال ارتش اکراین اومدند و به وضوح نشوان دادند اون آمار، از آمار بعضی انتخابات ایران(( از زمان رضا خان تا الان ))کذب‌تر بوده
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      دلقک بودنش گل کرده