ژاپن یخ زد

مقام‌های مدیریت بحران در ژاپن اعلام کردند که با ادامه بارش برف سنگین و کولاک بی‌سابقه بویژه در مناطق شمالی این کشور طی روزهای اخیر، تاکنون دستکم ۱۷ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش تحریریه، این روزها بارش سنگین و کم‌سابقه برف در ژاپن خبرساز شده و طبق اعلام مقام‌های این کشور، ده‌ها زخمی و چندین کشته برجای گذاشته است.

در شرایطی که رسانه‌های آمریکایی طی روزهای اخیر از افزایش تلفات یخبندان و سرمای شدید در آمریکا، مختل شدن روال عادی زندگی بسیاری از مردم و نارضایتی شمار زیادی از مسافران از لغو پروازها در این کشور و همچنین در مناطقی از کانادا خبر دادند، مقام‌های ژاپنی نیز تایید کردند که افت دما و شرایط جوی مشابه از جمله بوران و بارش برف زیاد در روزهای اخیر از آنان کشته گرفته است.

به گفته مقام‌های دولتی ژاپن، بارش سنگین برف علاوه بر ایجاد مشکلات در جاده‌های این کشور، قطع برق صدها منزل مسکونی را در پی داشته است.

بارش برف از هفته گذشته در مناطق شمالی این کشور آغاز شده و باعث گرفتار شدن صدها خودرو و وسیله نقلیه در بزرگراه‌ها شده است.

بنابر گزارش گاردین، مقامات محلی همچنین می‌گویند: اکثر تلفات زمانی اتفاق افتاده که مردم برای برف روبی از سقف خانه‌ها سقوط کرده و جانشان را از دست داده‌اند.

بارش برف شدید در شمال ژاپن نیز باعث شده که حدود ۲۰ هزار منزل مسکونی در صبح روز کریسمس، برق نداشته باشند.

پایان/

۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 23470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی US ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      یک موضوع جالب دیگر اینکه هم زمان با کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا همه کشورهای اروپایی تعداد زیادی از نیروگاه های به اصطلاح هسته ای را به بهانه تعمیرات و سرویس از مدار تولید برق خارج کردند. مثلا فرانسه تا الان از 58 نیروگاه به اصطلاح هسته ای خود 32 عدد ان را از مدار خارج کرده است و یا المان این نیروگاه ها را با سوزاندن ذغال سنگ همچنان پابرجا نگاه داشته است. یعنی این نیروگاهها گازی بوده اند و به دروغ وانمود می کرده اند که نیروگاه های هسته ای هستند. تمام نیروگاههایی که به عنوان نیروگاه هسته ای معرفی می شوند ، نیروگاههای گازی و بعضی از انها هم نیروگاه های زمین گرمایی هستند. چیزی به عنوان نیروگاه هسته ای مطلقا وجود ندارد. مگر تعمیرات و سرویس چقدر زمان می برد که باید چند ماه انها را از مدار خارج کنند. ان هم در فصل سرما. سرویس و تعمیرات اگر هم لازم باشد باید در بهار و تابستان صورت گیردکه به برق کمتری نیاز هست و بتوان به صورت دوره ای انها را دسته بندی و تعمیر کرد نه اینکه در فصل سرما اکثر انها از مدار خارج شوند.