سازمان امور مالیاتی در مسیر هوشمندسازی، الکترونیکی نمودن فرآیندها و کاهش مراجعات حضوری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد هوشمندسازی گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی، الکترونیکی نمودن فرآیندها، هوشمندسازی تمامی خدمات سازمان برای مودیان وکاهش مراجعات حضوری آنها به ادارات کل امور مالیاتی است و تمام همکاران با تلاش شبانه روزی در پی محقق کردن این موضوع هستند.

به گزارش تحریریه، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد هوشمندسازی مالیاتی سازمان به تمام هموطنان عزیز وعده داد: سازمان امور مالیاتی کشور در دولت مردمی رویکرد خود را در راستای هوشمندسازی و تبدیل تمامی فرآیندهای سازمان به خدمات و فرآیندهای الکترونیکی تعیین نموده و در همین راستا برنامه ریزی شده تا با ایجاد و قراردادن سامانه های الکترونیکی مانند قطعه‌های پازل مالیاتی در کنار یکدیگر، اهداف اصولی مانند تکریم ارباب رجوع و مقابله با فرار مالیاتی را محقق سازیم.

وی با اشاره به تلاش‏های بی دریغ همکاران خدوم سازمان افزود: امسال چند خدمت مهم مالیاتی بصورت الکترونیک فعال شده اند و انتظار این است که در ادامه مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی، تا پایان سال جاری سامانه مالیات بر مشاغل خودرو بصورت مودی محور تهیه و راه اندازی شود و مودیان بتوانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان، نسبت به مشاهده و پرداخت مالیات خودرو خود، اقدام نمایند.

به نقل از اینتا، رئیس کل سازمان مالیاتی اضافه کرد: اکنون بدنبال اتصال دیگر سازمان ها و نهادها به سازمان امور مالیاتی برای تجمیع و پالایش داده های شغلی، شرکتها، معادن، کسب و کارها و ... هستیم تا نیاز مردم شریف و مودیان گرامی به مراجعات حضوری به ادارات امور مالیاتی در سراسر کشور برطرف شده و تمامی این عزیزان بتوانند از راه دور و با مراجعه به پورتال ملی مالیات تمامی نیازهای خود را برطرف نمایند.

پایان/

۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 23562

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =