سقوط تاریخی سود سامسونگ

برآورد مقدماتی سامسونگ الکترونیک نشان می دهد سود این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، تحت تاثیر کاهش قیمت تراشه حافظه و تقاضای کمتر برای دستگاه های الکترونیکی، به میزان دو سوم کاهش یافته و به پایین‌ترین میزان در هشت سال اخیر سقوط کرده است.

به گزارش تحریریه، برآورد سود ضعیف از سوی سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان به شمار می رود و همچنین تولید کننده بزرگ تلفن هوشمند و تلویزیون است، دورنمای تیره ای را برای نتایج مالی سه ماهه شرکت های فناوری دیگر ترسیم می کند.

پس از این که سامسونگ اعلام کرد سود عملیاتی این شرکت کره جنوبی در فاصله اکتبر تا دسامبر، احتمالا ۶۹ درصد کاهش پیدا کرده و به ۴.۳ تریلیون ون (معادل ۳.۳۷ میلیارد دلار) در مقایسه با ۱۳.۸۷ تریلیون ون در مدت مشابه سال گذشته رسیده است، تحلیلگران پیش بینی کردند سود سامسونگ در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، دوباره با کاهش روبرو خواهد شد.

سود سه ماهه برآورد شده از سوی سامسونگ، پایین‌ترین سود سه ماهه این شرکت از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود و ضعیف‌تر از برآورد تحلیلگران بوده است.

لی مین هی، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار "بی ان کی" در این باره گفت: تمامی بخش‌های کسب و کار سامسونگ، دوران دشواری را داشتند اما این وضعیت برای بخش تراشه و موبایل، سخت‌تر بود.

سامسونگ در برآورد اولیه از درآمدهایش اعلام کرد درآمد سه ماهه این شرکت احتمالا ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده و به ۷۰ تریلیون وون رسیده است. سامسونگ که چهارمین شرکت بزرگ آسیا از نظر ارزش بازار است، جزئیات درآمد خود را ۳۱ ژانویه منتشر خواهد کرد.

افزایش نرخ‌های بهره و هزینه زندگی در جهان، به تقاضا برای تلفنهای هوشمند و سایر دستگاه‌هایی که سامسونگ تولید می کند و همچنین به نیمه رسانه‌هایی که این شرکت برای محصولات رقیبی نظیر آیفون تامین می کند، ضربه زده است. سود کسب و کار موبایل سامسونگ در سه ماهه چهارم که فروش تلفن‌های هوشمند به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از مسائل اقتصاد کلان، کاهش پیدا کرد، دچار افول شد.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ در اکتبر اعلام کرده بود که انتظار ندارد سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۲۳ این شرکت تغییر چندانی پیدا کند. اما تحلیلگران می‌گویند سامسونگ این سابقه را دارد که کاهش تولید تراشه حافظه را اعلام نمی‌کند اما ممکن است سرمایه گذاری های خود را با به تاخیر انداختن آوردن تجهیزات یا از طریق راه‌های دیگر، تنظیم کند.

منبع: ایسنا

پایان/

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 23636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =