بازگشت ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خزانه بعد از حذف دلار ۴۲۰۰

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون از محل اخذ مابه‌التفاوت از اعضای زنجیره پس از حذف ارز ترجیحی ۳۲۰۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است.

به گزارش تحریریه، خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ بیان داشت: این جلسه با حضور وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی جهت بررسی موضوع اخذ مابه‌التفاوت از اعضای زنجیره تولید توزیع و تامین کالای اساسی پس از حذف ارز ترجیحی برگزار شد.

وی افزود: پس از گفت‌وگو در خصوص موضوع دستگاه‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده در این باره را ارائه کردند و مقرر شد به زودی ادامه جلسه پس از تنظیم گزارش برگزار شود. علاوه بر این مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص روغن خام و نهاده‌های دامی و کشاورزی گزارش خود را به تفصیل و با ذکر جزئیات به کمیسیون اصل ۹۰ تقدیم کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف شد در خصوص روغن‌های ساخته شده در زنجیره تولید، پخش و عمده فروشی عرضه شده است، گزارش مشروحی تنظیم و به کمیسیون ارائه کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به بازگشت حقوق بیت‌المال به خزانه با حساسیت کار را پیگیری می‌کند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون از محل اخذ مابه‌التفاوت از اعضای زنجیره پس از حذف ارز ترجیحی ۳۲۰۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است. به این،مفهوم که پس از حذف ارز ترجیحی قیمت کالا به روز شد و مقدار قابل توجهی کالا نزد اعضای زنجیره وجود داشت و کمیسیون پیگیری نمود تا مابه التفاوت قیمت قبلی و قیمت جدید به خزانه دولت باز گردد و این روند ادامه خواهد داشت.

پایان/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 23703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهاب IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 3
      میشه شفاف بگین بیت المال دقیقا کجاست که این پول ها برگشته به اونجا؟