زمان عرضه 450 هزار ربع سکه طلا در بورس کالا

عرضه 450 هزار ربع سکه طلا در بورس کالا از روز سه‌شنبه 450 هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز سه‌شنبه 4 بهمن 1401 به مدت 10 روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود.

به گزارش تحریریه، عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله بصورت گواهی سپرده ناپیوسته خواهد بود و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم بصورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، بصورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد، مبلغ 9٪ مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهارآزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

گفتنی است، عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران انجام می‎شود.

جزییات بیشترعرضه 450 هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز سه‌شنبه 4 بهمن 1401 به مدت 10 روز کاری ، طی اطلاعیه ای توسط شرکت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.

پایان/

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23880

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      با مقایسه رقم نقدینگی در چهار سال پیش و رقم نقدینگی امروز می توان‌پی برد که انتظازات تورمی غیر واقعی نیست . همچنین با سقف تعداد ۵ ربع سکه برای هررنفر تنها ۹۰۰۰ نفر در روز می توانند ربع سکه از بورس خریداری کنند . بنا بر این همان ۱۰ دقیقه اول سهمیه آن روز تمام خواهد شد . چنین روش هایی حتی به عنوان مسکن میان مدت هم‌نمی توانند اثر گذار باشند . حتی کاهش اندک قیمت سکه در بازار نیز می تواند جا ماندگان از خرید سکه را که سرمایه عظیمی دست آنهاست ترغیب کند که از فرصت استفاده کرده و سرمایه خود را به سکه تبدیل کنند که چون بورس نمی تواند پاسخ حجم خرید آن ها را بدهد پس به بازار آزاد مراجعه می کنند و باعث افزایش دوباره قیمت خواهد شد . دولت های پیشین هم در موارد مشابه اقدام به عرضه و پیش فروش میلیون ها سکه تمام کردند ولی این کار در آن زمان نتوانست جلو افزایش قیمت را بگیرد . ما برای جلوگیری از تورم و افزایش،قیمت کالاها که سکه هم جزئی از آن است باید نگاه کنیم و ببینیم کشور های دیگر مانند ژاپن یا سوئیس و کره جنوبی و ... چه کرده اند که تورم آن ها ناچیز است و مردم هیچ تمایلی به خرید سکه ودلار و ... ندارند .