آمارسازی بانک مسکن در حوزه وام ودیعه/ عملکرد صفر 9 بانک در بخش وام ودیعه مستاجران

درحالی بر اساس آمار رسمی بانک مسکن تا دیماه امسال عملکرد صفر درصدی در بخش پرداخت وام ودیعه را داشته که هیئت مدیره این بانک از 10 برابر شدن پرداخت این وام خبر داده است.

به گزارش تحریریه، صابر عسکرپور عضو هیئت مدیره بانک مسکن امروز با بیان این‌که بانک مسکن تا انتهای دیماه سال 1401 تعداد 7 هزار و 452 فقره تسهیلات ودیعه مسکن نزدیک به 3 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است، اظهار کرد: این میزان تسهیلات‌دهی بانک در بخش ودیعه مسکن از رشد بیش از 10 برابری این نوع تسهیلات‌دهی در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته حکایت دارد.

وی با تاکید بر این‌که بانک مسکن بیشتر به فکر خانه‌دار کردن مردم است، افزود:‌ بر این اساس مشارکت جدی در طرح نهضت ملی مسکن داشته و در این بخش تاکنون قرارداد بیش از 200 هزار واحد مسکونی را امضا ساخته که مبلغ تسهیلات منعقده به حدود 700 هزار میلیارد ریال می‌رسد.

عسکرپور با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در حوزه مسکن گفت: بازار مسکن با توجه به نیاز انباشته و سالانه مسکن که بخشی از آن از گذشته و بخش دیگر نیز با توجه به نیاز آینده ایجاد می‌شود یکی از بازارهای مهمی است که به سرمایه نیاز دارد که بخش اعظم آن باید از سوی مردم و جمع آوری سرمایه‌های سرگردان تامین شود.

به گزارش تحریریه این در حالی است که بر اساس آمار رسمی بانک مسکن تا اوایل ماه گذشته عملکرد صفر درصدی در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن داشته است. علاوه بر این بانک، بانک‌های ملی، پست‌بانک، توسعه تعاون، کشاورزی، سرمایه، دی، خاورمیانه و موسسه نور نیز هیچ وام ودیعه مسکنی را به مستاجران پرداخت نکرده‌اند.

مشخص نیست دلیل اعلام آمار عملکرد اشتباه از سوی بانک تخصصی مسکن چیست، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی باید به آن رسیدگی کنند.

پایان/

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =