اوراق ارزی فروش نفت به‌زودی رونمایی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت از معرفی اوراق ارزی فروش نفت در آینده نزدیک در مراسمی در هماهنگی با دولت خبر داد.

به گزارش تحریریه، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره اوراق ارزی فروش نفت گفت:

  1. این اوراق ارزی هستند و قابلیت تسعیر به نرخ ای‌تی‌اس و معامله در بازار ثانویه دارند و خوشبختانه مصوبه شورای اقتصاد برای آن دریافت شده است.
  2. با هماهنگی دولت در یک مراسم از این اوراق که یک طرح ملی به‌شمار می‌رود رونمایی می‌کنیم. این طرح بسیار ارزشمند است و می‌تواند به مدیریت مالی و جریان نقدی در طرح‌های بالادستی شرکت ملی نفت ایران منجر شود.
  3. قابلیت تبدیل این اوراق به نفت وجود دارد و شرکت ملی نفت ایران می‌تواند حتی نفت را در مخازن روزمینی انبار کند و به محض اینکه به یک محموله قابل فروش تبدیل شد آن را در اختیار دارندگان اوراق سپرده کالا قرار دهد.
  4. جمهوری اسلامی از نظر ذخایر گازی در جایگاه دوم جهان قرار دارد که توسعه مخازن مستلزم جذب سرمایه است و طرح‌های بالادستی زمان‌بر و سرمایه‌بر هستند و بین 5 تا 7 سال توسعه طرح‌ها زمان می‌برد و البته درآمدزا نیز هست.
  5. برای توسعه میدان گازی پارس‌ شمالی نیز مطالعات آغاز شده است. برای این طرح‌های جدید گازی به‌دنبال اجرای خط لوله هزار و 100 کیلومتری هستیم که برای نخستین بار شرکت‌های ایرانی در اجرای این طرح یک میلیارد دلاری به لحاظ ارزش ساخت و تولید مشارکت دارند.

پایان/

۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =