فرار به جلوی حامیان تروریسم با جوسازی درباره حضور رهبر القاعده در ایران

بدیهی است دروغ‌پردازی اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره حضور سیف العدل در ایران اقدامی در جهت پوشاندن خطای فاحش کنگره در دفاع از تروریست‌های منافقین است که بی‌تردید جزو منفورترین گروهک‌های ضدانقلاب نزد مردم ایران به شمار می‌روند.

به گزارش تحریریه، وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که ایالات متحده با این ارزیابی که «سیف العدل» رهبر جدید القاعده در ایران حضور دارد موافق است!

این جوسازی کذب وزارت خارجه آمریکا در حالی صورت گرفته که کنگره آمریکا همین هفته گذشته از فرقه تروریستی منافقین به عنوان یک سازمان تروریستی که دستش دستِ‌کم به خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران و عراق آلوده است اعلام حمایت رسمی کرد. تعداد ۱۶۵ نفر از نمایندگان تندرو کنگره آمریکا هفته گذشته و پس از آنکه فرقه منافقین به نمایش مضحک جریان‌های ضدانقلاب در دانشگاه جورج تاون واشینگتن دعوت نشد و به موازات آن در تجمع محدود عناصر سلطنت‌طلب در لس‌آنجلس نیز حضور نداشت، طی قطع‌نامه‌ای با تکرار اتهامات خود درباره ناآرامی‌های ایران، از گروهک تروریستی منافقین و سرکرده آن به بهانه پشتیبانی از آینده ایران حمایت کردند.

از این قطع‌نامه که توسط «تام مک کلینتاک» نماینده جمهوری‌خواه کنگره خوانده شد، ۱۶۵ نماینده تندروی آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات حمایت کردند. حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان روز شنبه در توییتی نوشت: قطعنامه بی‌ارزش کنگره آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، بار دیگر اثبات کرد که آنها به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم و سناریوی داعش برای ویرانی ایران هستند، همان روشی که در به کارگیری ابزاری داعش طی سال‌های اخیر به ویرانی سوریه و عراق انجامید. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این موضوع در توییتی نوشت: حمایت ۱۶۵ تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یکبار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد.

البته‌ عجیب نیست رژیمی‌ که به تأسیس و استفاده ابزاری از داعش مبادرت کرد، در تداوم حمایت و استفاده ابزاری و سیاسی از قاتلان ۱۷ هزار شهروند ایرانی احساس شرم نمی‌کند. بر این اساس؛ بدیهی است دروغ‌پردازی اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره حضور سیف العدل در ایران اقدامی در جهت پوشاندن خطای فاحش کنگره در دفاع از تروریست‌های منافقین است که بی‌تردید جزو منفورترین گروهک‌های ضدانقلاب نزد مردم ایران به شمار می‌روند.

این دست حمایت‌های واشینگتن از تروریست‌ها البته مسبوق به سابقه است و بلکه بالاتر از آن، آمریکا اساسا خود موسس تروریست‌هایی مثل داعش است که بارها مسئولیت ارشد آمریکایی به ایجاد آن اعتراف کرده‌اند. سیف العدل، سلفی افراطی مصری، کسی است که سازمان ملل متحد در گزارشی نوشته او پس از کشته شدن «ایمن الظواهری» در کابل در سال گذشته، رهبری گروه القاعده را به عهده گرفته است. ‌‎حالا وزارت خارجه آمریکا او را که قبلا جزو «شورای رهبری القاعده» معرفی کرده، مستقر در ایران عنوان نموده و جایزه‌ای ده میلیون دلاری برای اطلاعاتی که به جلب او منجر شود تعیین کرده است. ‎در تارنمای «برنامه پاداش برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا آمده؛ سیف العدل بعد از بمب‌گذاری‌های ۱۹۹۸ در سفارت‌خانه‌های آمریکا در تانزانیا و کنیا به جنوب غربی ایران نقل مکان کرده و تحت حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته است. ‎ وزارت خارجه آمریکا مدعی است؛ مقام‌های ایرانی در آوریل ۲۰۰۳ العدل و رهبر وقت القاعده را تحت حصر خانگی قرار دادند، اما ایران او و چهار نفر دیگر را در ازای آزادی یک دیپلمات ایرانی در یمن آزاد کرد.

منبع: نورنیوز

پایان/

۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24311

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =