کی یف راهی جز "صلح بدون پیش شرط" ندارد

رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه ای با رسانه های چینی که نسخه تلویزیونی آن توسط کانال بلاروس 1 پخش شد، گفت که کی یف هیچ گزینه دیگری جز انعقاد بدون پیش شرط یک معاهده صلح با روسیه، برای حل مناقشه ندارد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، "الکساندر لوکاشنکو"، رهبر بلاروس تاکید کرد که دیر یا زود هر جنگی به صلح ختم می شود و جنگ کنونی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به گفته وی، سوال این است که چند نفر و با چه نامی کشته خواهند شد.

لوکاشنگو گفت:"اوکراین باید این موضوع را درک کند. اکنون راهی جز انعقاد پیمان صلح بدون پیش شرط وجود ندارد".

به گفته وی، اکنون یک لحظه منحصر به فرد برای توقف درگیری است، قبل از اینکه روسیه اقتصاد را در وضعیت جنگ قرار دهد.

رهبر بلاروس تاکید کرد:" من رئیس جمهور پوتین را می شناسم. هدف او تامین امنیت روسیه است تا هرگز نشانه هایی از تجاوز از خاک اوکراین مشاهده نشود".

وی با بیان اینکه مسکو امروز آماده است تا برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری ها گام بردارد، اضافه کرد: "دو دور مذاکرات در بلاروس برگزار شد و سپس مذاکرات در استانبول انجام شد. با این حال، کشورهای غربی مقامات اوکراینی را تحت فشار قرار دادند تا گفتگو را کنار بگذارند."

به گفته رئیس دولت بلاروس، او اغلب به مقامات کی یف هشدار می دهد که در صورت بروز هرگونه درگیری جدید، فراموش کردن وضعیت اوکراین بسیار آسان است. به ویژه، ما در مورد رویارویی احتمالی بین ایالات متحده و چین بر سر تایوان صحبت می کنیم. لوکاشنکا خاطرنشان کرد که در این صورت کل جهان درگیری بین این دو کشور را دنبال خواهد کرد و این موضوع برای جهان خوشایند نخواهد بود.

رئیس جمهور بلاروس همچنین گفت که رئیس جمهور فعلی اوکراین "یک فرد خوب، اما بسیار بی تجربه است." به گفته وی، زلنسکی از اینکه در غرب مورد تشویق قرار می گیرد، خرسند است، اما این تشویق ممکن است همیشه صادقانه نباشد.

لوکاشنکا گفت:"او به غرب رفت و همه در آنجا فریاد "هورا" سر داده و تشویقش کردند. او مرا به یاد میخائیل سرگیویچ گورباچف می اندازد. او نیز به غرب سفر کرد، در آنجا مورد تشویق همگان قرار گرفت، اما سرانجام او چه شد؟ در مورد زلنسکی نیز به همین صورت خواهد بود".

رئیس دولت بلاروس همچنین به زلنسکی توصیه کرد که به منافع مردم خود توجه بیشتری داشته باشد و از مرگ و میر بیشتر غیرنظامیان جلوگیری کند.

پایان/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 24470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =