از تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ضمن اشاره به تامین همه نیازهای ارزی در این مرکز، از تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی طی روز جاری خبر داد.

به گزارش تحریریه، توکلی در بخش خبری صداوسیما اعلام کرد: هرچه به روزهای بعد از افتتاح مرکز نزدیک شدیم میزان تراکنش‌ها در مجموع تالار حواله و ارز خدماتی انجام شد، رو به رشد بود.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: امروز رکورد یک هفته را در تالار ارز خدماتی زدیم و ۱۴.۵ میلیون دلار تخصیص ارز برای شرکت‌های هوانوردی، دریانوردی، فدراسیون‌های ورزشی، دانشجویی و … داشتیم.

وی ادامه داد: حجم معاملات در تالار حواله نیز از روز افتتاح تا به امروز نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

توکلی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این معاملات و تخصیص ارزها در جهت وظیفه ذاتی بانک مرکزی است، گفت: دو طیف مخاطب ارز داریم، یکی بازرگانان هستند که نیاز ارزی حوزه بازرگانی دارند و دیگری کسانی هستند که نیاز ارز خدماتی مثل بیماری و دانشجویی دارند.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: تراکنش‌ها نشان می‌دهد هیچ کس دغدغه ارز نداشته و هر کس مراجعه کرده از مورد نیاز را دریافت کرده است.

توکلی در مورد تلاطمات بازار غیررسمی ارز، گفت: واقعیت این است که تأمین ارزِ نیازمند واقعی ارز مانند بازرگانان و افرادی که ارتباطات بین‌المللی دارند در حال انجام است.

وی افزود: بخش سوداگری بازار فقط باقی می‌ماند و کسانی که دغدغه سرمایه گذاری دارند که همین افراد با التهابات بازار مورد سواستفاده دلالان قرار می‌گیرند.

توکلی گفت: توصیه اکید داریم که مردم از سرمایه گذاری در حوزه ارز که نوسانات شدیدی را در این فضاهای پرالتهاب ایجاد می‌کند دوری کنند و در فضاهای امن مثل بازار سرمایه، صندوق‌های درآمد ثابت و … سرمایه گذاری کنند.

پایان/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 24472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =