درخواست اوکراین از آمریکا برای تحویل بمب‌های خوشه‌ای

به گفته دو تن از قانونگذاران آمریکایی، اوکراین برای ادامه جنگ از ایالات متحده درخواست بمب‌های خوشه‌ای کرده است تا بتواند با پهپادهای نیروهای روسیه مقابله کند.

به گزارش تحریریه، به نقل از وب‌سایت خبری "یوراکتیو"، دولت کی‌یف از اعضای کنگره خواسته است تا کاخ سفید را برای تایید ارسال این نوع تسلیحات تحت فشار قرار دهند اما مطمئن نیست که آیا دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چنین چیزی را امضا خواهد کرد یا خیر.

مهمات خوشه‌ای که توسط بیش از ۱۲۰ کشور ممنوع اعلام شده، به طور معمول تعداد زیادی بمب کوچکتر را آزاد می‌کنند و در عین حال می‌توانند تعداد کشته‌های زیادی برجای بگذارند و جان غیرنظامیان را تهدید کنند.

«جیسون کرو» و «آدام اسمیت» از نمایندگان ایالات متحده آمریکا که هر دو در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور خدمت می‌کنند، گفتند که اوکراین به دنبال "بمب‌های خوشه‌ای" است. آن‌ها همچنین اعلام کردند که اوکراین جدای از این مورد، گلوله‌های خوشه‌ای توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری از پیش درخواست کرده است.

این نمایندگان آمریکایی همچنین تصریح کردند که مقامات اوکراینی در کنفرانس امنیتی مونیخ که ماه گذشته میلادی برگزار شد، قانونگذاران آمریکایی را برای آنکه تایید کاخ سفید را دریافت کنند، تحت فشار گذاشتند.

سفارت اوکراین، خبرگزاری رویترز را به وزارت دفاع این کشور ارجاع داد اما این وزارتخانه هنوز اظهار نظر فوری در این خصوص انجام نداده است.

انتهای پیام

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 24604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =