آماده باش ناوهای مسلح روسیه در دریای سیاه

ارتش اوکراین اعلام کرد چهار ناو جنگی روسیه که به موشک‌های کروز کالیبر مسلح هستند، در دریای سیاه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش تحریریه، فرماندهی عملیات جنوب اوکراین سه‌شنبه در بیانیه‌ای خبر داد: دشمن در دریای سیاه همچنان به مانور دادن با گروه دریایی خود ادامه داده و حضور شناورهای مسلح به موشک را نیز افزایش داده است.

تارنمای «اخبار نیروی دریایی» شنبه در گزارشی اعلام کرد که یک کشتی باری روس که محموله مشکوکی دارد، وارد دریای سیاه شده است.

این کشتی Sparta IV در سوریه بارگیری شده و پس از عبور از تنگه بوسفور عازم پایگاه نووروسیسک در روسیه شده است. این پایگاه نقش مهمی در حملات به اوکراین دارد.

از سوی دیگر، نیوزویک گزارش داد، ناظران و مقامات نظامی پنتاگون نسبت بشدت گرفتن فعالیت زیردریایی‌های اتمی روسیه و استقرار برخی از آن‌ها در نزدیکی سواحل آمریکا بیمناکند چراکه معتقدند خاک آمریکا به راحتی در تیررس موشک‌های اتمی مستقر در این زیردریایی‌ها قرار دارد.

به گفته فرماندهان نظامی آمریکایی از فوریه (بهمن/ اسفند) سال گذشته میلادی و با آغاز جنگ اوکراین، شاهد تقویت ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه و همزمان حضور هرچه بیشتر زیردریایی‌های اتمی روسیه در آب‌های دریای مدیترانه بوده‌اند. روسیه بزرگ‌ترین ناوگان مسلح به تسلیحات هسته‌ای در جهان را در اختیار دارد که مسکو بعنوان یک ابزار بازدارنده بر آن تکیه می‌کند.

منبع: YJC

پایان/

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 24606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =