الزام تولیدکنندگان لوازم خانگی به صادرات منجر به ارتقا کیفیت می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر به دنبال پیشرفت و ارتقای کیفیت لوازم خانگی هستیم باید هر تولیدکننده ملزم به صادرات ۱۰ تا ۲۰ درصد تولیدات خود شود.

به گزارش تحریریه، لطف اله سیاه کلی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار، گفت: تناسب عرضه و تقاضا موجب کنترل بازار می‌شود؛ باید اجازه واردات محدود در حوزه لوازم خانگی داده شود زیرا در صورتی که واردات لوازم خانگی را کامل قطع کنیم حتی اگر تولید داخل، نیاز بازار را هم تامین کند، باز نیز ممکن است در کیفیت با مشکلاتی روبه رو شویم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مُهر استاندارد کالای ما کیفیت جهانی پیدا نمی‌کند، افزود: اگر به دنبال پیشرفت کشور و ارتقای کیفیت تولید هستیم باید به دنبال صادرات باشیم و هر تولیدکننده ملزم شود که بین 10 تا 20 درصد تولید خود را صادر کند.

وی اضافه کرد: برای تنظیم بازار داخل باید به ازای 20 درصد صادرات، 20 درصد واردات داشته باشیم؛ با تحقق این مهم از یک سو تولیدکننده ناچار است برای رقابت در بازارهای جهانی کیفیت را ارتقا دهد و از سوی دیگر به دلیل واردات قیمت‌ها نیز منطقی و بازار تنظیم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیریت بازار با واردات و صادرات ممکن می‌شود، ادامه داد: صادرات موجب افزایش کیفیت خواهد شد و واردات تنظیم بازار را به دنبال دارد؛ واردات و صادرات در این حوزه باید تراز باشد.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت ادامه داد: ما بارها روش‌های استاندارد تنظیم بازار را بیان کردیم اما متاسفانه در کشور آنقدر سیاست‌زده شده‌ایم که از حرف‌های تخصصی برداشت سیاسی می‌شود به طور مثال برخی می‌پندارند که ما با وزیر صمت یا با وزیر دیگری دشمنی داریم، ما چه دشمنی داریم؟ ما نماینده مردم هستیم و وظیفه حمایت و دفاع از حقوق آنها را داریم؛ هرچند با دولت هم خط هستیم اما قرار نیست این موضوع به بحث کارشناسی خسارت بزند.

پایان/

۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =