واردات نفت ایران توسط ۳ عضو اتحادیه اروپا

مرکز آمار اروپا از واردات نفت ایران توسط سه عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ خبر داد و بلغارستان را جدیدترین مشتری نفت ایران در این اتحادیه معرفی کرد.

به گزارش تحریریه، اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در سال میلادی گذشته ۴۱۸۱ تن نفت خام یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده است.

میزان واردات نفت اتحادیه اروپا از ایران هرچند رقم قابل توجهی نیست، اما حاکی از تمایل پالایشگاه‌های اروپایی برای نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران است و درج این ارقام در آمار رسمی واردات نفت اروپا نشان دهنده تمایل مراجع رسمی اروپا برای فاصله گرفتن از تحریم‌ها و یا حداقل نشان دادن اعتراض خود به سیاست تحریم آمریکا علیه ایران است.

بر اساس این گزارش سه عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی از ایران نفت خام یا فرآورده نفتی وارد کرده اند. این کشورها عبارتند از رومانی، لهستان و بلغارستان.
رومانی در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴ هزار تن نفت خام یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده است. بلغارستان ۱۶۸ تن و لهستان نیز ۱۳ تن نفت خام یا فرآورده نفتی از ایران در این سال وارد کرده اند.

بلغارستان جدیدترین عضو اتحادیه اروپاست که از زمان تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸ واردات نفت یا فرآورده از ایران داشته است.

نخستین محموله نفت وارداتی ایران در دسامبر ۲۰۲۲ به این کشور ارسال شده است. بلغارستان در ژانویه ۲۰۲۳ نیز برای دومین ماه متوالی ۸۳ تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده است.

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 25198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =