طرح درخشان دولت برای قانونمندسازی فرهنگ رانندگی ایرانیان

طرح درخشان دولت برای قانونمند سازی رانندگی در ایران باعث افزایش امیدواری مردم شده است.

به گزارش تحریریه، طرح درخشان پلیس و دولت برای قانونمند سازی رانندگی سوال برانگیز جامعه در ایران باعث افزایش امیدواری مردم شده است.

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور گفت: افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی جرائم تخلفات رانندگی در دستورکار قرار دارد. جریمه عبور از چراغ قرمز احتمالا یک میلیون تومان بشود. در حال حاضر چندسالی است که در مبلغ جرائم رانندگی بازنگری نشده و همان نرخ‌های قدیمی در حال اجراست. ما در پلیس راهنمایی و رانندگی معتقدیم که باید در کنار اقداماتی مانند فرهنگ‌سازی و ... قدرت بازدارندگی جرائم رانندگی را نیز افزایش دهیم و در واقع اینطور نباشد که فردی پیش خودش تصور کند که هزینه ارتکاب تخلف برایش کم است و اگر تخلفی را انجام دهد برایش به صرفه تر است.

سردار سید تیمور حسینی افزود:‌ در همین راستا هم از طریق وزارت دادگستری پیشنهادی را به دولت مطرح کردیم و خواستیم که مبلغ جریمه تخلفات حادثه‌ساز رانندگی چندین برابر شود. تخلفاتی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به چپ، حرکت مارپیچ و نمایشی، رانندگی در حالت مستی و ... جزو تخلفات حادثه‌سازی است که ما پیشنهاد افزایش جریمه آنها را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که به زودی در هیات دولت مطرح و تصویب شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره اینکه مبلغ جرائم چند برابر افزایش خواهد داشت نیز گفت: مبالغ جرائم تخلفات حادثه‌سازی باید افزایش پیدا کند، پیشنهاد ما این است که چند برابر شود و بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کند. همانطور که گفتم جریمه تخلفات حادثه‌ساز باید به گونه‌ای باشد که بازدارندگی ایجاد کند چرا که اساس و فلسفه جریمه رانندگی ایجاد بازدارندگی و حفظ جان راننده، سرنشینان خودرو و دیگر کاربران ترافیک است.

پس از مدتها کم کاری دولت ها برای منظم سازی فرهنگ رانندگی در ایران، به نظر می رسد که دولت سیزدهم می خواهد این نواقص را برطرف کند تا شاهد کاهش تلفات هزاران نفری در جاده ها باشیم.

پایان/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 25231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 0
      چند جدول جریمه رانندگی (به آلمانی) بخاطر مصرف الکل (معمولا بیش از 0.5 میلی)، سرعت غیر مجاز (بیش از 20 و 50 کیلو متر), عبور از چراغ قرمز، استفاده از مبایل (با دست هنگام رانندگی) و پارک غیر مجاز در کشورهای اروپایی. امیدوارم بخاطر عبور از چراغ قرمز در زمینه مدیریت، اختلاس، فساد، خیانت به منافع کشور، با حداکثر 0.0 میلی، نیز جرایمی تصویب شود! https://autorevue.at/ratgeber/verkehrsstrafen-europa