خودروی ایرانی به مسکو و مینسک خواهد رسید

بنا به اطلاعات دریافتی از سامانه کدال، قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و طی سه سال منعقد شد. ارزش این قرارداد ۴۵۰ میلیون یورو خواهد بود.

به گزارش تحریریه، گروه خودروسازی سایپا اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره صادرات محصول به روسیه را تایید کرد.

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا در سامانه کدال منتشر شده است، شرکت سایپا اعلام کرده که با توجه به تحولات اخیر روسیه و کمبود عرضه خودرو در آن کشور، قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و طی سه سال منعقد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از آنجا که برخی اقدامات از جمله اخذ مجوزات مربوطه، اضافه کردن آپشن‌ها و امکانات خاص متناسب با شرایط اقلیمی و سلایق بازار روسیه، تجهیز شبکه خدمات پس از فروش، ایجاد زیرساخت‌های لازم و غیره زمانبر است، در صورت رفع موانع پیش‌رو و صادرات محصولات به کشور روسیه، مراتب در گزارش فعالیت ماهانه به اطلاع عموم خواهد رسید.

خودروی ایرانی به مسکو و مینسک خواهد رسید

ارزش این قرارداد ۴۵۰ میلیون یورو خواهد بود.

صادرات پی ۹۰ (کادیلا) به روسیه در دستور کار است
به گفته مدیرعامل سایپا، این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی ۹۰ (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد.

مسکو پایتخت روسیه با برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) میزبان خودروسازان، قطعه‌سازان و صنعتگرانی از کشورهای روسیه، ایران، ترکیه، چین و برخی دیگر از کشورها بود.

به نق از ایرنا، این نمایشگاه با حضور سفیر ایران در روسیه، وزیر صمت کشورمان و معاون نخست وزیر روسیه افتتاح شد که در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد. انعقاد تفاهم ۷۰۰ میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسیه، از جمله دستاوردهای این نمایشگاه بود.

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 25362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =