توصیه مقام ارشد روس به غربی ها: ایران را ول کرده و پیش دوست قدیمی خود – شیطان بروند

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در نشست امنیتی بین المللی در حومه مسکو اظهار داشت آمریکا و انگلیس باید ایران را آرام گذاشته، به امور داخلی خود رسیدگی کرده یا بهتر است بگوییم گورخود را گم کرده و "پیش شیطان بروند".

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، ناریشکین در رابطه با فعالیت های ایالات متحده و انگلیس در خاورمیانه گفت: "می توان به آنگلوساکسون ها توصیه کرد که به درگیری های داخلی خود رسیدگی کنند . یا بهتر است پیش دوست قدیمی خود – شیطان بروند.

ناریشکین خاطرنشان کرد، توافقی که در ماه مارس با میانجیگری چین بین عربستان سعودی و ایران حاصل شد، با واکنش بسیار دردناکی در ایالات متحده و انگلیس روبرو چون لندن و واشنگتن روندهای مثبت در این منطقه را شکست سیاست بلندمدت خود در خفه کردن تهران و تهدیدی برای مواضع استراتژیک خود می دانند.

ناریشکین افزود، در عین حال، ساختارهای تخصصی آنگلوساکسون وظیفه تضعیف گفتگوهای آغاز شده و بی اعتبار کردن نقش میانجی گرانه پکن را بر عهده داشتند. وی خاطرنشان کرد: ردپای این کار مخرب هم اکنون در فضای اطلاعاتی جهان به وضوح قابل مشاهده است، هرچند رئیس سازمان اطلاعات خارجی اطمینان دارد که "در واقعیت های جدید ژئوپلیتیک، بذرهای پاشیده شده توسط اختلاف افکنان جوانه نخواهند زد. "

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 25701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =