افق جدید تجاری با سوریه پس از سفر رییس جمهور ایران به دمشق

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تجارت یک میلیارد دلاری ایران و سوریه طی دو سال انجام شده است، گفت: با سفر رییس جمهوری به این کشور مذاکرات سودمندی برای اجرایی شدن توافقات انجام شد که افق جدیدی را برای توسعه روابط فراهم آورد.

به گزارش تحریریه، کیوان کاشفی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه اظهار داشت: سفر هفته‌های گذشته آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری به سوریه نتایج بسیاری را به دنبال داشته است، زیرا این نخستین بار بعد از جنگ داخلی این کشور بود که بالاترین مقام اجرایی ایران را میزبانی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه توافقات صورت گرفته جنبه اجرایی و عملیاتی بیشتری به دارد، تصریح کرد: نیازهای احصا شده برای توسعه روابط ایران و سوریه مورد مطالعه قرار گرفته تا با رفع آن‌ها بتوانیم گسترش مبادلات و دیپلماسی اقتصادی را به سرانجام برسانیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه خاطرنشان کرد: چهار شاخص برای بهبود روابط دو کشور مورد توجه قرار گرفته است تا به افق صادراتی دست پیدا کنیم و مطابق برنامه‌ریزی‌ها در گام نخست حجم تجارت به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

پایان/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 25734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =