بحران بدهی رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد

موسسه رتبه‌بندی بین‌المللی چنگ شین چین به خاطر بحران پیش‌آمده در موضوع عدم افزایش سقف بدهی عمومی آمریکا از سوی کنگره رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از راشاتودی، مؤسسه رتبه‌بندی بین‌المللی چنگشین چین رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داده و درواقع این مؤسسه نخستین نهاد بین‌المللی رتبه‌بندی در جهان است که رتبه اعتباری آمریکا را به خاطر بحران عدم افزایش سقف بدهی عمومی این کشور پایین می‌آورد.

این مؤسسه چینی که شرکت مشترک مؤسسه شیژیانگ چین و مؤسسه رتبه بندی مودیز آمریکا به‌شمار می‌رود، اعلام کرده که رتبه اعتباری آمریکا را یک درجه کاهش داده و در حال بررسی کاهش بیشتر رتبه اعتباری این کشور در سایه بحران پیش‌آمده عدم افزایش سقف بدهی عمومی در آمریکا است.

در بیانیه این مؤسسه آمده است؛ تشدید شکاف‌های سیاسی بین دو حزب اصلی در آمریکا باعث شده تا حل موضوع افزایش سقف بدهی با دشواری‌های بیشتری همراه شود.

این مؤسسه تأکید کرده؛ حتی اگر در این زمینه دو طرف به اتفاق‌نظر هم برسند، اختلافات سیاسی بین دو طرف باعث بلاتکلیفی سیاست‌های دولت آمریکا خواهد شد و فضای اقتصادی این کشور را بدتر خواهد کرد و نهایتاً شاهد التهاب بیشتر در فضای سیاسی و اقتصادی آمریکا خواهیم بود.

تا چند روز دیگر بدهی عمومی آمریکا به سقف ۳۱.۴ تریلیون دلاری تعیین شده از سوی کنگره خواهد رسید و مذاکرات بین دولت و کنگره برای بالا بردن این سقف تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

پایان/

۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 25755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =