ریاست کارآفرین هندی-آمریکایی بر بانک جهانی

آجای بانگا، رئیس جدید بانک جهانی روز جمعه به طور رسمی کار خود را در این سمت آغاز کرد.

به گزارش تحریریه؛ به نقل از یورونیوز، این کارآفرین هندی-آمریکایی جانشین دیوید مالپس در مقام رئیس بانک جهانی شد. آجای بانگا که سابقه ریاست بر شرکت خدمات مالی «مسترکارت» را دارد ماه گذشته به عنوان رئیس بانک جهانی انتخاب شد. او تنها نامزد این مقام بود.

آجای بانگا پس از جیم یونگ کیم دومین رئیس بانک جهانی است که متولد ایالات متحده متولد نیست. وی همچنین اولین رئیس بانک جهانی محسوب می‌شود که از یکی از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل نشده است.

رئیس جدید بانک جهانی دوره تحصیلات عالی و ابتدای دوره فعالیت حرفه‌ای خود را در هند گذراند.

دوره ریاست آجای بانگا در حالی آغاز شد که قرار است اصلاحاتی در بانک جهانی صورت گیرد. جزئیات این اصلاحات قرار است ماه اکتبر در جریان نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مراکش مشخص شود.

کمک به کشورها برای تامین هزینه مورد نیاز برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین از مهمترین چالش‌های پیش‌روی بانک جهانی است. آجای بانگا در نامه‌ای به کارکنان بانک جهانی نوشته است که هدفش دستیابی به «جهانی بدون فقر روی کره‌ای قابل زندگی» است.

دیوید مالپس، رئیس سابق بانک جهانی اغلب با انتقادهایی در زمینه مقابله با معضل تغییرات آب و هوایی روبرو می‌شد. او ماه سپتامبر گذشته در پاسخ به خبرنگار روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» حاضر نشده بود بپذیرد که تغییرات آب و هوایی نتیجه فعالیت‌های انسان است.

هرچند او بعدا به نقش فعالیت‌های بشر در تغییرات آب و هوایی اذعان کرد اما انتقاد کنشگران محیط زیستی از جمله ال گور، معاون پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا از دیوید مالپس ادامه پیدا کرد.

رئیس بانک جهانی به طور سنتی شهروند آمریکا است و از سوی واشنگتن نامزد این مقام می‌شود. در مقابل مدیر صندوق بین‌المللی پول از میان نامزدهای اروپایی انتخاب می‌شود.

پایان/

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 25828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =