نارضایتی غرب از اشتباهات محاسباتی اوکراینی ها در مواجه با خطوط دفاعی روسیه

بسیاری از مقامات کشورهای اروپایی از نحوه اجرای عملیات تهاجمی اوکراین ابراز ناراضایتی کرده و از تاکتیک های دفاعی ژنرال "سوروکین" شگفت زده شده اند.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، به اعتقاد "راینر ساکس" رئیس سابق اطلاعات استونی ارتش اوکراین نتوانست به اهداف خود دست یابد، زیرا نیروهای مسلح روسیه یک خط دفاعی عمیق با استحکامات قوی در مقابل نیروهای اوکراینی ایجاد کرده بودند.

رئیس اطلاعات استونی توجه خود را به هوانیروز در این رویارویی جلب می کند. نیروی هوافضای روسیه در هوا نسبت به نیروهای مسلح اوکراین برتری دارد و همین امر حرکت نظامیان اوکراینی را که دائماً زیر آتش هلیکوپترها و هواپیماهای تهاجمی روسی قرار دارند، دشوار می کند.

وی گفت، روسیه به خوبی می داند که باید بخش جنوبی جبهه را در اختیار خود نگه دارد، بنابراین استحکامات بیشتری در آنجا ایجاد کرد. اوکراین سعی کرد به وسیله گروهان های نه چندان بزرگ و مانور پذیر از سه نقطه خط دفاعی روسیه را بشکند.

ساکس تاکید کرد که فرماندهی اوکراین پتانسیل ارتش روسیه را به طور جدی دست کم گرفته است و امید زیادی به تجهیزات نظامی غربی که بی فایده بودن خود را در حمله نیروهای مسلح اوکراین نشان داده است، بسته است.

پینچوک وزیر اسبق امنیت دانباس نیز گفت:" روسیه چندین خط دفاعی در بخش جنوبی جبهه ایجاد کرد و قوی‌ترین آنها سومین خط دفاعی به نام "خط سوروویکین" است که نیروهای مسلح اوکراین حتی به آن نرسیدند".

جالب است که اصطلاح "Surovikin Line" (خط سوروویکین) توسط رسانه های غربی در پایان سال 2022 به زبان آمد. دیلی میرور این نوع دفاع را اینگونه توصیف کرد و به مشکلات بزرگی که نیروهای مسلح اوکراین در صورت تلاش برای شکستن آنها با آن مواجه خواهند شد، اشاره کرد.

پیش از این، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده در ابتدا متوجه شده بود که حمله متقابل نیروهای مسلح اوکراین برای کی یف دشوار خواهد بود و ارتش اوکراین با خسارات جدی مواجه خواهد شد.

پایان/

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 26143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =