درآمد ۵۰۰ میلیون یورویی خانواده سلطنتی هلند از برده‌داری و استعمار

طبق جدیدترین تحقیقات، خانواده سلطنتی هلند از برده‌داری، استثمار و کار اجباری حدود ۵۰۰ میلیون یورو درآمد کسب کرده اند.

به گزارش تحریریه، به نقل از Dutch News، طبق تحقیقات جدیدی که به سفارش وزارت امور داخلی هلند انجام شد، خانواده سلطنتی هلند در دوران «عصر طلایی» این کشور نقش مهمی در برده‌داری، استثمار و کار اجباری ایفا کرده و در این فرآیند حدود ۵۰۰ میلیون یورو درآمد داشتند.

حدود ۳۰ نفر از دانشگاهیان و مورخان در کتاب Staat en slavernij که در پی یک طرح پارلمانی در سال ۲۰۲۱ انجام شد، مشارکت کرده‌اند. تاریخدان ریموند شوتز بطور ویژه سودهای حاصل از ویلم سوم، چهارم و پنجم را در طول دوره ۱۷۷۰-۱۶۷ تحلیل کرده و تخمین زده است که این سه شاهزاده در مجموع بیش از دو میلیون گیلدر به عنوان سود توسط VOC یا حدود ۳۶۰ میلیون یورو با استانداردهای امروزی دریافت کردند.

آنها همچنین از طریق منابع دیگری مانند تجارت تریاک نیز ۴۶ میلیون یورو درآمد کسب کردند و هنگامی که کشتی‌های VOC و WIC افراد را به اسارت گرفتند، این خانواده نیز درصدی از آن را دریافت کردند که با ارزش فعلی، مجموع این مبالغ ۵۴۵ میلیون یورو خواهد بود.

اورانژها همچنین از نقش نظامی و سیاسی خود درآمد قابل توجهی به دست آوردند که شوتز ۵۰۲ میلیون یوروی دیگر به آن اختصاص داد که شامل تصمیم‌گیری‌های مربوط به سیاست‌های بین‌المللی و ملی و جنگ بوده است.

پایان/

۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 26151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =