نگران انحصار تخصیص ارز برای عده‌ای خاص از محل بانک تجارت عراق هستیم

رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی با اعتراض به انحصار تخصیص ارز برای معدودی خاص از محل بانک تجارت عراق از عدم تحقق تخصیص ارز کالاهای وارداتی از بهمن سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش تحریریه، نامه محمود نجفی عرب خطاب به فرزین به شرح زیر است؛

« احتراماً نظر به نامه شماره ... مورخ 23 خرداد 1402 اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به استحضار می‌رساند انحصار تخصیص ارز برای معدودی خاص از محل بانک تجارت عراق نه فقط موجبات نگرانی تامین‌کنندگان در فرآیند وارات کالاهای اساسی بلکه شائبه بروز مزیت غیرمنصفانه را موجب گردیده است.

همانطور که مستحضرید با توجه به گذشت 5 ماه از عرضه و توزیع نهاده در بازارگاه، متاسفانه کماکان تخصیص ارز کالاهای وارداتی از بهمن‌ماه محقق نشده و دورنمای مشخصی نیز برای رفع این مشکل و برنامه‌ریزی برای تداوم واردات و تامین ارز مشاهده نمی‌شود.

لذا در شرایط موجود ایجاد انحصار موجب توقف فعالیت شرکت‌های کوچک واردکننده که واجد نقش مهم در تامین نیاز کشور و تنظیم بازار بوده‌اند، می‌شود. از این رو ضمن انعکاس نظر اعضا اتاق در حوزه تامین نهاده، خواهشمند است ضمن بررسی اقدامات لازم جهت تغییر در تصمیم و رفع انحصار رویه جاری معمول شود. »

پایان/

۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =