گزینه‌های سخت اوکراین

نشریه معتبر آمریکایی نوشت که اتحادیه اروپا و ناتو هنوز برای جذب اوکراین در خود آماده نیستند.

به گزارش تحریریه، نشریه آمریکایی فارین پالسی در این زمینه نوشت: اوکراین منتظر است تا همزمان به ناتو و اتحادیه اروپا بپیوندد. رهبران ناتو در نشست اخیر خود در لیتوانی، کی یف را ناامید کردند زیرا تنها اظهارات مبهمی در زمینه زمان دعوت خود برای عضویت اوکراین به این بلوک در اینده بیان داشتند.

از طرف دیگر گویا ناتو صداقت بیشتری نسبت به بروکسل به خرج می دهد و به صورت شفاف از وجود موانعی در مسیر پیوستن اوکراین سخن گفته است. با این وجود مسیر اوکراین برای پیوستن به این دو بلوک هنوز سخت، پیچیده و مبهم است.

اتحادیه اروپا به هیچ وجه آماده پذیرش اوکراین به عنوان یک عضو جدید نیست، علی‌رغم اظهارات رهبران اروپایی و اعلام حمایت از اوکراین در مقابل روسیه، کشورهای اروپایی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را بسیار پرخطر ارزیابی می کنند.

کشورهای اروپایی عواملی از جمله سطح بسیار پایین اقتصادی،آسیب‌های فراوان در جنگ با روسیه، فساد سیستماتیک اداری‌سیاسی در اوکراین و نبود حزب سیاسی یکپارچه و دارای برنامه در اوکراین را از علت های اصلی ممکن نبودن عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا می دانند.

طبق ارزیابی کارشناسان اگر اوکراین وارد اتحادیه اروپا شود، کشورهای اروپای شرقی عضو، وارد بحران های بی پایان اقتصادی می‌شوند که درنتیجه اتحاد و قدرت بروکسل را به شدت تضعیف می‌کند.

پایان/

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 26666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =