افزایش قیمت و کاهش کیفیت شکلات

افزایش قیمت کاکائو به بالاترین حد در ۱۲ سال گذشته موجب می شود تا قیمت شکلات گران‌تر و کیفیت آن کمتر شود.

به گزارش تحریریه، در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد تولید شکلات آن هم در زمانی که ذخایر موجود در سطح پایینی قرار دارد، قیمت کاکائو به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده شکلات به بالاترین سطح در بیش از ۱۲ سال گذشته رسید.

قیمت در معاملات آتی کاکائو در نیویورک به ۳۵۵۲ دلار در هر تن افزایش یافت. قیمت ها حتی در ابتدا به ۳۵۶۹ دلار در هر تن رسید که بالاترین قیمت این کالا از مارس ۲۰۱۱ تاکنون است.

کارشناسان افزایش قیمت ها را ناشی از کاهش عرضه جهانی این محصول می دانند.

جودیت گانس، تحلیلگر کالاها به رویترز گفت تا به حال سابقه نداشته که بازار برای سه سال متوالی با کسری باشد.

تحلیلگران هشدار می دهند که مصرف کمتر کود توسط کشاورزان به دلیل هزینه های بالا و آب و هوای نامناسب، میزان کاکائویی را که تولیدکنندگان برتر ساحل عاج و غنا می توانند عرضه کنند، تهدید می کند.

افزایش قیمت و کاهش کیفیت شکلات

تحلیلگران همچنین به چشم انداز یک فصل به شدت خشک از نوامبر به بعد هم اشاره می کنند، زیرا رویداد آب و هوایی ال نینو معمولاً باعث کاهش باران در غرب آفریقا می شود.

طبق برآورد بلومبرگ، برداشت دانه کاکائو در ساحل عاج در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

در غنا، پیش بینی می شود که کمتر از میانگین تاریخی باشد. کمبود، شرکت‌های سازنده شکلات‌های کلیدی Lindt و Hershey را مجبور کرد تا هشداری درباره افزایش احتمالی بیشتر قیمت‌ها صادر کنند.

بلومبرگ تاکید دارد بحران در صنعت می تواند نه تنها بر کمیت محصولات، بلکه بر کیفیت نیز تأثیر بگذارد. علاوه بر قیمت های بالاتر، شرکت های شکلات سازی ممکن است اندازه شکلات های خود را کاهش دهند.

پایان/

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =