ریاض درصدد ایجاد منافع مشترک با تهران

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه ریاض همزمان با گفتگوهای سیاسی، درصدد شتاب بخشیدن به مناسبات دوجانبه اقتصادی است، گفت: ایجاد منافع مشترک می‌تواند بر روند اقدامات دوجانبه سیاسی و بین المللی اثر گذار باشد.

به گزارش تحریریه، محمدصالح جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان، گفت: این دیدار با واکنش های مختلف رسانه های بین المللی و منطقه ای مواجه شده که بیانگر ارسال سیگنال مثبت از سوی عربستان است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: به عبارتی می توان دریافت که ریاض همزمان با گفتگوهای سیاسی برای رفع سوءتفاهم ها، درصدد شتاب بخشیدن به مناسبات دوجانبه در بخش های مختلف خصوصا اقتصادی است زیرا به خوبی می داند، ایجاد منافع مشترک می تواند بر روند اقدامات دوجانبه سیاسی و بین المللی اثر گذار باشد.

وی ضمن بیان اینکه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان و دعوت رسمی پادشاه این کشور از رییس جمهور دولت سیزدهم بیانگر احترام متقابل دو کشور به همدیگر است و نشانه خوبی در عرصه بین المللی محسوب می شود، ادامه داد: بنابراین مشاهده می شود که بن سلمان در دیدار با امیرعبدالهیان از نگاه راهبردی کشورش به تهران می گوید و بر آن تاکید دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که هر کدام از این کشورها دارای ظرفیت های خوبی هستند و با همگرایی و همکاری مشترک می توانند فرصت های دوجانبه خوبی را برای یکدیگر فراهم کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، خاطرنشان کرد: بدون شک می توان دریافت که عادی سازی روابط تهران و ریاض به عنوان مهمترین تحول غرب آسیا محسوب می شود که قطعا نتایج آن به نفع همه کشورهای منطقه و اسلامی است.

پایان/

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 27056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =